جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 12876 13:42 1394/03/03
کج رفتاری ها ایران را از بیوتکنولوژی جهان عقب انداخت

کج رفتاری ها ایران را از بیوتکنولوژی جهان عقب انداخت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کج رفتاری ها ایران را از بیوتکنولوژی جهان عقب انداخت

کج رفتاری ها ایران را از بیوتکنولوژی جهان عقب انداخت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه تولید: وزیرجهاد کشاورزی گفت:ایران در دهه 90 میلادی فاصله چندانی با کشورهای صاحبنظر در زمینه بیوتکنولوژی نداشت اما کج رفتاری های ما سبب افزایش این فاصله شد.

محمود حجتی در آیین افتتاحیه نخستین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی افزود:هر پدیده نوظهور در تمامی زمینه ها مخالفان و موافقانی دارد اما مقاومت ها و مخالفت ها هیچ گاه نتوانست تلاشگران و دانشمندان را از حرکت علمی خود بازدارد.

وی بیان کرد:بحث بیوتکنولوژی و علوم زیست فناوری در طی این سال ها پیشرفت خوبی داشته است اما اکنون ما فاصله زیادی با کشورهای صاحبنظر در این حوزه داریم.

حجتی با اشاره به تولید برنج تراریخته توسط دانشمندان کشورمان در سال های گذشته افزود: امیدوارم بتوانیم مشکل ورود برنج تراریخته به بازار را برطرف کنیم.

وی یادآور شد:ما با دانش و پشتوانه علمی دانشمندان می توانیم در زمینه محصولات تراریخته و حوزه بیوتکنولوژی پیشرفت کنیم و با تعامل دو طرفه آنچه به صلاح جامعه، کشور و بشریت است عملی کنیم.

نخستین پنبه تراریخته ایران رونمایی شد

گفتنی است در این مراسم نخستین پنبه تراریخته ایران هم رونمایی شد. دکتر مصطفی قانعی رییس اولین همایش بیوتکنولوژی ایران در جمع خبرنگاران گفت:این فناوری توسط یکی از پژوهشگاه های فعال بیوتکنولوژی کشاورزی در استان البرز به دست آمده است.

وی بیان کرد:این فناوری حاصل فعالیت حدود پنج ساله محققان کشور است که متناسب با مشکلات کشور برنامه ریزی شده است.

قانعی افزود:نخستین پنیه تراریخته به تناسب نیاز کشاورزان خراسان جنوبی که دارای مشکلاتی در زمینه افت کیفیت پنبه و کمبود آب در منطقه بودند انجام شده است.

وی در زمینه استفاده این پنبه در مزارع کشور گفت:هر فناوری برای ورود به مزرعه نیازمند تایید کمیسیون ایمنی زیستی مجلس شورای اسلامی است.

قانعی یاد آور شد با ورود این فناوری به مزارع میزان برداشت محصول پنج تا هفت برابر افزایش می یابد.

 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |