جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 9494 16:31 1393/11/03
کتاب «عملكرد فرهنگی تئاتر عروسكی» چاپ شد

کتاب «عملكرد فرهنگی تئاتر عروسكی» چاپ شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کتاب «عملكرد فرهنگی تئاتر عروسكی» چاپ شد

کتاب «عملكرد فرهنگی تئاتر عروسكی» چاپ شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

كتاب «عملكرد فرهنگی تئاتر عروسكی» نوشته هنریك یوركفسكی،ـ نظریه‌پرداز لهستانی در رشته تئاتر عروسكی با ترجمه زهره بهروزی‌نیا از سوی نشر قطره به چاپ رسید.به قلم

به گزارش مهر، این كتاب شامل پنج مقاله مختلف از این نویسنده لهستانی است كه موضوع‌های مختلفی درباره تئاتر عروسكی، بررسی آن در جهان و همچنین بیان نظر و دیدگاه‌های متفاوت را دربرمی‌گیرد.

مقاله‌های موجود در این کتاب تخصصی عبارتند از: عملكرد فرهنگی عروسك، عروسك‌ها در آئین‌ها، ویژگی‌های تئاتر عروسكی بعد از جنگ جهانی دوم، شخصیت‌های كمیك در تئاتر عروسكی دارای ارزشی همانند میهن‌پرستان ملی و اجتماعی، عروسك‌ها در نمایش انجیلی.

بهروزی‌نیا در پشت جلد این کتاب آورده است: «عروسک تجلی تمامی آرزوها و آمال بشریت است، آنجا که انسان اولیه تلاش می‌کند تا بر نیروهای برتر از خود احاطه یابد، به خلق موجودی دست می‌زند تا قدرت و اندیشه خود را به رخ طبیعت بکشد و آن را با جان‌بخشی به عینیت برساند، این آفرینش تا جایی پیش می‌رود که انسان را مقهور خود می‌کند؛ او پرستیده می‌شود و قربانی دریافت می‌کند اما گذشت زمان از قدرت جادویی عروسک نکاسته است و همچنان به عنوان موجودی قدرتمند در زندگی آدمی حضور دارد. امروزه در دنیای مدرنی که انسان‌ها زمان لازم برای نگریستن، شنیدن و لذت‌بردن را ندارند، عروسک تنها موجودی است که همراه خالق خود می‌تواند ببیند، بشنود و بخندد.او هرگز علیه سازنده خود طغیانی نمی‌کند، اعتراضی ندارد و رقیبی برای او به شمار نمی‌رود. عروسک رام‌شده خالق خود است و این دلیل لازم برای حضور او در زندگی امروزه انسان مدرن است».

کتاب «عملكرد فرهنگی تئاتر عروسكی» در ۲۰۴صفحه و با بهای ۱۲هزار تومان از سوی نشر قطره به چاپ رسیده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |