پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 175503 12:56 1401/01/15
کاهش 50 درصدی واردات دارو تا پایان سال

کاهش 50 درصدی واردات دارو تا پایان سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کاهش 50 درصدی واردات دارو تا پایان سال

کاهش 50 درصدی واردات دارو تا پایان سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، مهدی برادران امروز در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت صنایع عمومی وزارت صمت با ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: در قالب این تفاهم‌نامه تلاش می‌شود تا به اهداف امسال در حوزه صنایع عمومی با رویکرد تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین دست یابیم. 

وی افزود: پیرو نامگذاری امسال، اولین جلسه کاری وزیر صمت با مجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد و لذا در آن جلسه مکلف شدیم تا شاخص‌های صنعتی شدن تولید دانش بنیان و هم شاخص‌های دانش بنیان شدن تولیدات صنعتی را به عنوان دو راهبرد اصلی دنبال کنیم. 

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: به دلیل اینکه تفاهم نامه مذکور یک تفاهم‌نامه عملیاتی باشد چند هدف‌گذاری خاص نیز مدنظر بود که یکی از آن موارد کاهش واردات دارو است. 

وی با اشاره به اینکه  ارزش واردات سالانه دارو حدود 2 میلیارد دلار است، افزود: طی همکاری با برخی از پتروشیمی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه داروهای بیوتکنولوژی و  همچنین  همکاری سه جانبه وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و دفتر صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت می‌توان کاهش 50 درصدی در حوزه واردات دارو را رقم زد.

برادران بیان داشت: با کاهش 50 درصدی واردات دارو حدود 50 درصد یعنی یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی رقم خواهد خورد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت اظهار داشت: بازارهای منطقه‌ای و بازارهای خوبی در سطح جهان برای داروهای با کیفیت ایرانی وجود دارد که از قبل هم تقاضا داشتند اما با توجه به اینکه تاکنون ارز 4200 تومانی به دارو اختصاص می‌یافت ترجیح بر این بود که این ارزبری برای مصرف داخلی باشد لذا با توجه به حذف ارز ترجیحی و اعمال آن به روش‌های دیگر ما می‌توانیم از ظرفیت تولید دارویی کشور در بازاریابی صادراتی نیز استفاده کنیم. 

وی با اشاره به انعقاد یک تفاهم نامه دیگر بین وزارت صمت و سازمان غذا و دارو گفت: در این تفاهمنامه مقرر شده است تا هزینه‌های تحقیق و توسعه در قیمت‌گذاری محصولات  اعمال شود که این مهم کمک می‌کند تا واحدهیا صنعتی هزینه‌هیا بیشتری را جذب نیروهیا دانش بنیان کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |