چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 172531 10:49 1400/11/24
کاهش 46 درصدی بارندگی در استان تهران

کاهش 46 درصدی بارندگی در استان تهران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کاهش 46 درصدی بارندگی در استان تهران

کاهش 46 درصدی بارندگی در استان تهران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، احمد علی قربانیان گفت: حجم آب سدهای تأمین‌کننده آب شرب استان تهران در حال حاضر ۳۱۳ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با ذخیره ۵۵۶ میلیون مترمکعبی در روز مشابه سال گذشته، حدود ۲۴۳ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

قربانیان با بیان اینکه میزان ورودی آب سدهای پنج گانه استان، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حدود ۲۰۵ میلیون مترمکعب است که این مقدار در مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از ۲۹۶ میلیون متر مکعب بوده، گفت: میزان ورودی آب به این سدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر امسال) تاکنون بیش از ۹۰ میلی‌متر بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران ثبت شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.

قربانیان با بیان اینکه مشکل کم آبی در استان تهران همچنان ادامه دارد، گفت: حجم آب سد امیرکبیر تا روز ۲۲ بهمن‌ماه حدود ۳۷ میلیون مترمکعب اعلام شده، در حالی که این میزان در روز مشابه سال گذشته ۹۲ میلیون مترمکعب بوده است. حجم آب سد طالقان از ۲۵۹ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۱۷۸ میلیون مترمکعب و حجم آب سد لتیان از ۲۲ میلیون مترمکعب به ۱۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین حجم آب سد لار ۱۲ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۳۴ میلیون مترمکعبی پارسال، ۲۲ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد. حجم آب سد ماملو نیز از ۱۴۹ میلیون مترمکعب سال گذشته، به ۶۹ میلیون مترمکعب رسیده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان تاکید کرد: با همراهی شهروندان، مدیریت مصرف و صرفه‌جویی خواهیم توانست وضعیت کم آبی را پشت سر گذاشته و کم‌ترین چالش را در حوزه تأمین آب شرب پایدار به ویژه در روزهای پیک مصرف آب داشته باشیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |