پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 143542 14:45 1400/03/11
کاهش 27 درصدی آب پشت سدها

کاهش 27 درصدی آب پشت سدها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کاهش 27 درصدی آب پشت سدها

کاهش 27 درصدی آب پشت سدها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه ۹۹) تا هفتم خردادماه امسال، ۲۸ میلیارد و ۸۱ میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای کشور ذخیره شده است.

ذخیره آبی در همین بازه زمانی در سال آبی گذشته (مهرماه ۹۸ تا آخر شهریور ۹۹) ۳۹ میلیارد و ۶۸ میلیون متر مکعب بوده است.

کل ورودی آب به مخازن سدها از ابتدای سال آبی جاری تا هفتم خرداد ۲۵ میلیارد و ۲۹ میلیون متر مکعب است، اما در سال آبی گذشته این میزان ۴۷ میلیارد و ۵۸ میلیون متر مکعب بوده که نشان از کاهش ۴۷ درصدی دارد.

میزان خروجی آب از سدها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا هفتم خرداد به رقم ۲۳ میلیارد و۶۳ میلیون متر مکعب رسید. در حالی که در سال آبی قبل از آن در همین بازه زمانی میزان خروجی آب از سدها ۳۶ میلیارد و ۴۶ میلیون متر مکعب بوده که کاهش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

اکنون درصد پُر شدگی آب سدهای کشور به ۵۷ درصد رسیده است. ظرفیت کل سدهای کشور ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب است.

وضعیت موجودی آب سدها درحالی با کاهش همراه شده که سازمان هواشناسی کشور روزهای گرم و بدون باران را تا پایان هفته برای بیشتر مناطق کشور به‌جز استان‌های ساحلی خزر (گیلان، مازندران، گلستان) و اردبیل پیش‌بینی کرده است.

گفتنی است خان کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی روز گذشته درباره وضعیت آب وهوا گفت: جوی پایدار همراه با افزایس نسبی دما را تا پایان هفته برای بیشتر کشور پیش‌بینی می‌شود. هوا روبه گرم‌تر شدن است، اما از بعدازظهر دیروز و امروز با توجه به نفوذ جریانات خنک شمالی بر روی دریای خزر، در استان‌های ساحلی این دریا، همین‌طور اردبیل و خراسان شمالی کاهش دمای بین ۶ تا ۱۰ درجه رخ می‌دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |