پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 52375 14:09 1395/11/06
کاهش ۲۰۰ واحدی شاخص کل/ بهت زدگی بازار در روزهای کم رمق

کاهش ۲۰۰ واحدی شاخص کل/ بهت زدگی بازار در روزهای کم رمق

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کاهش ۲۰۰ واحدی شاخص کل/ بهت زدگی بازار در روزهای کم رمق

کاهش ۲۰۰ واحدی شاخص کل/ بهت زدگی بازار در روزهای کم رمق

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

آنا نوشت: بازار چهارشنبه در حالی پایان یافت که فعالان بازار در فضای بازگشایی و ریزش فاجعه بار «وبملت» در روز گذشته، همچنان بهت زده و گیج بودند و معاملات کم حجم و کم رمقی را در بازار مشاهده کردیم.

با توجه به بازگشایی دیگر نمادهای بانکی در هفته آینده و تاثیر منفی که در بازگشایی نماد بانک ملت در روز گذشته شاهد بودیم به نظر می رسد که هفته آینده نیز شاخص کل افت های شدیدی را تجربه کند، موضوعی که می تواند از نظر روانی منجر به تشدید فرار نقدینگی از بورس شود.

از سوی دیگر همزمان با بازگشایی نمادهای بانکی اخباری مبنی بر تسویه بدهی ۱۴٫۶ هزار میلیارد تومانی دولت از محل تجدید ارزیابی دارایی های خارجی برای سه بانک بورسی و پنج بانک دولتی در رسانه ها منتشر شده است که این موضوع می تواند کمی از موج منفی بازگشایی نمادهای بانکی را خنثی کند.

آمار روزانه بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۲۰۰ واحدی روی رقم ۷۸ هزار و ۴۹ واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن اما افزایش ۴۱ واحدی را تجربه کرد و به عدد ۱۵ هزار و ۶۳۰ واحد دست یافت. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش ۲۲۸ واحدی عدد ۸۵ هزار و ۴۲۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول نیز با کاهش ۱۹۹ واحدی، به عدد ۵۵ هزار و ۲۵۴ واحد رسید و در سوی دیگر شاخص بازار دوم با کاهش ۱۰۰ واحدی به عدد ۱۶۶ هزار و ۹۱۳ واحد دست یافت.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۸ واحد، توسعه معادن و فلزات با ۲۸ واحد و فولاد مبارکه اصفهان با ۲۵ واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی و نماد معاملاتی سه شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید با ۹ واحد، لیزینگ رایان سایپا با ۷ واحد و تراکتورسازی ایران با ۶ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

رصد اخبار گروه های بورسی نشان می دهد که با توجه به اینکه از ابتدای هفته جاری قیمت جهانی نفت در محدوده ۵۵ دلار قرار گرفته و رشد قابل توجهی نداشته است، فعالان بازار به نماد شرکت های پالایشی نیز توجه کمتری نشان می دهند. با این وجود پیش بینی می شود به زودی شاهد افزایش تقاضا در میان نمادهای این گروه باشیم.

در گروه سیمانی ها نیز این روزها تحت تاثیر اخبار متعددی از جمله فروش ۲ میلیون تن سیمان به وزارت راه و شهر سازی و همچنین افزایش قیمت ها مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته و به نظر می رسد که روند صعودی این صنعت با توجه به الزام دولت برای خارج کردن صنعت ساخت و ساز از رکود در طولانی مدت نیز ادامه داشته باشد.

همچنین در بازار های جهانی قیمت جهانی هر انس طلا با افت ۳ دلار و ۷۱ سنتی به ۱۲۰۵ دلار رسید و در بازار فلزات اساسی قیمت هر ۵ فلز کلیدی مس، سرب، روی، نیکل و آلومینیوم دچار افت شد. اما در بازار جهانی نفت قیمت هر بشکه نفت برنت با رشد ۱۳ سنتی به ۵۵ دلار و ۳۲ سنت رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |