جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 131817 09:28 1399/11/15
کاهش صادرات نفت اوپک برخلاف افزایش تولید

کاهش صادرات نفت اوپک برخلاف افزایش تولید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کاهش صادرات نفت اوپک برخلاف افزایش تولید

کاهش صادرات نفت اوپک برخلاف افزایش تولید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، کل صادرات نفت خام و میعانات گازی از عربستان، عراق، امارات و کویت 430 هزار بشکه در روز کمتر از ماه دسامبر بود. امارات تنها عضوی بود که صادرات خود را در ژانویه افزایش داد. این چهار کشور عضو اوپک روی هم رفته 13.59 میلیون بشکه در روز نفت و میعانات گازی در ماه گذشته میلادی صادر کردند.

بیشترین کاهش مربوط به عربستان بوده که صادرات آن 688 هزار بشکه در روز معادل 10 درصد پایین آمده و به پایین ترین رقم از ماه اوت رسیده است.

صادرات نفت کویت 9 درصد در ماه ژانویه پایین آمده است. صادرات نفت خام عراق یک درصد معادل 24 هزار بشکه در روز کاهش یافته ولی این کاهش بسیار کمتر از میزانی است که برای جبران مازاد تولید خود در ماه‌های گذشته لازم بوده است. صادرات امارات 440 هزار بشکه در روز معادل 20 درصد افزایش یافته و با بالاترین رقم طی پنج ماه گذشته رسیده است.

صادرات این 4 کشور حاشیه خلیج فارس به چین 350 هزار بشکه در روز معادل 9 درصد کاهش یافت، در حالی که در ماه دسامبر افزایش داشت.

کویت تنها کشوری بود که صادرات آن به بزرگترین وارد کننده نفت دنیا بالا رفت. صادرات نفت خام و میعانات گازی به کره جنوبی در ماه ژانویه به پایین ترین رقم طی چهار سال گذشته رسید. صادرکنندگان حاشیه خلیج فارس با رقابت فزاینده صادرکنندگان آمریکایی مواجه هستند که در ماه گذشته میلادی حداقل 12 میلیون بشکه نفت خام به بنادر کره جنوبی فرستاده‌اند یعنی پنج میلیون بشکه بیشتر از ماه دسامبر.

صادرات نفت خام و میعانات گازی به ژاپن در ماه ژانویه برای دومین بار پایین آمد و 20 درصد کمتر از متوسط آن در 2019 بود. صادرات به آمریکا در ماه گذشته افزایش یافت وبه بالاترین رقم از ماه مه رسید. صادرات عربستان به آمریکا بیش از 160 هزار بشکه در روز معادل 83 درصد بالا رفت.

ارقامی که در بالا ارائه شد شامل صادرات از شمال عراق توسط بندر سیحان ترکیه و صادرات امارات از ساحل اقیانوس هند و عربستان از بنادر دریای سرخ می شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |