جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 14495 14:45 1394/05/09
کاهش تعرفه صادرات میگو به چین درحال پیگیری است

کاهش تعرفه صادرات میگو به چین درحال پیگیری است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کاهش تعرفه صادرات میگو به چین درحال پیگیری است

کاهش تعرفه صادرات میگو به چین درحال پیگیری است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

استاندار بوشهر گفت:

موضوع کاهش تعرفه صادرات میگوی پرورشی این استان به کشور چین در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: به منظور رونق گرفتن صادرات میگوی پرورشی استان بوشهر رفع موانع صادرات این محصول را با جدیت دنبال می کنیم.

وی بااشاره به این که استان بوشهر قطب تولید کننده میگوی پرورشی کشور است ادامه داد: برخی از شرکت های صادرکننده آبزیان نیز که برای صادرات با مشکل نداشتن کد اتحادیه اروپا روبروهستند باید برای گرفتن این کد تلاش کنند.

سالاری تصریح کرد: با رعایت استاندارد مورد نیاز اتحادیه اروپا برای صادرات میگو کیفیت این محصول ارتقا یافته و موجب رونق بازار میگوی کشور و بویژه استان بوشهرخواهد شد.

وی با اشاره به این که مدت زمان اعتبار کد اتحادیه اروپا شش ماهه است، یادآورشد: هزینه بالای گرفتن کد اتحادیه اروپا فقط برای بار نخست صدور مجوز دریافت می شود و تمدید آن هزینه زیادی ندارد.

استاندار بوشهر گفت: به منظور ارتقا رقابت پذیری میگو و کیفیت خوراک میگو نیز شیلات استان بوشهر می تواند با گرفتن مشاور و یا راه اندازی آزمایشگاه این مهم را پیگیری کند.

سالاری در ادامه با تاکید بر رفع حل موانع فراروی تولیدکنندگان میگوی پرورشی استان بوشهر گفت: به منظور تامین برق سایت های پرورش میگو حمایت لازم را انجام می دهیم ولی این حمایت تنها تا رسیدن شبکه برق به درب سایت پرورش دهنده بوده و هزینه راه اندازی برق در داخل واحد بر عهده مالکان واحدهای پرورش دهنده میگو است.

وی درارتباط با مشکل آب شرب سایت های پرورش میگو نیز گفت: در حال حاضر تامین آب شرب برخی از نقاط استان بوشهر با مشکل حادی روبرو است و چنانچه بخواهیم آب مورد نیاز سایت های پرورش میگو نیز از محل شبکه آبرسانی به مردم تامین شود این مشکل دو چندان خواهد شد.

سالاری عنوان کرد: باید با نیازسنجی آب مورد نیاز واحدهای یاد شده زمینه تامین پکیج های آب شیرین کن متناسب با هرواحد پرورش میگو تامین شود.

وی درارتباط با مشکل بیمه کارفرمایان حوزه پرورش میگو نیز بیان کرد: نرخ بیمه کارفرما که در حال حاضر در شش ماه از سال 30 درصد و در شش ماه نیز 10 درصد است باید از سوی مسوولان بیمه پیگیری و اقدام لازم صورت بگیرد.



وی ادامه داد: به منظور مشخص شدن وضعیت سند مالکیت مزارع پروش میگو نیز باید کمیسیونی متشکل از دستگاه های مربوط تشکیل شود.



رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر نیز دراین نشست گفت: تغییر شیوه ترخیص کالا از گمرک بوشهر موجب شده تا پلیس برخی از بارهایی که از گمرک بوشهر ترخیص می شود را در ایستگاه ایست و بازرسی برگشت دهد.


ابوالقاسم محمدزاده با بیان این که زمان برپایی این نمایشگاه اواخر شهریور ماه است، تصریح کرد: حضور محصولات خرما و آبزی استان بوشهر در نمایشگاه سپتامبر روسیه می تواند به بازاریابی محصولات این استان کمک شایانی کند.




  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |