پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 122076 11:44 1399/09/09
کانادا صادرات عمده دارو به آمریکا را ممنوع کرد

کانادا صادرات عمده دارو به آمریکا را ممنوع کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کانادا صادرات عمده دارو به آمریکا را ممنوع کرد

کانادا صادرات عمده دارو به آمریکا را ممنوع کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، کانادا در روز شنبه در پاسخ به تلاش‌های دونالد ترامپ برای اعطای مجوز به واردات دارو از کانادا جهت کاهش قیمت آن برای آمریکایی‌ها، صادرات عمده داروهای تجویزی را در صورت بروز کمبود در خانه متوقف کرد.

پتی هاجدو، وزیر بهداشت کانادا طی بیانیه‌ای اعلام کرد:«داروهای خاص ساخته شده برای بازار کانادا اجازه توزیع در خارج از این کشور را در صورت ایجاد کمبود دارو در داخل ندارند».

در این بیانیه آمده است:«در صورت به وجود آمدن یک بحران سلامتی، شرکت‌های دارویی ملزم به فراهم کردن اطلاعات برای بررسی کمبودهای موجود یا احتمالی طی 24 ساعت هستند». این اقدام کانادا در روز جمعه اجرایی شد یعنی درست چند روز قبل از تصویب قانون واردات داروهای تجویزی در آمریکا.

طبق این قانون داروسازان و عمده‌فروشان آمریکا می‌توانند داروهای خاص ساخته شده برای بازار کانادا را به صورت عمده وارد کنند. ترامپ در اولین مناظره خود با جو بایدن به این طرح اشاره کرده بود.

بایدن هم طی کمپین انتخاباتی خود اعلام کرد طرح مشابهی برای واردات دارو و کاهش هزینه داروهای تجویزی برای آمریکایی‌ها دارد.

وزیر بهداشت کانادا گفت:« کانادا یک بازار کوچک است و 2 درصد فروش دارو در جهان را در اختیار دارد و باید مراقب حفظ عرضه داخلی دارو باشد».

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در سپتامبر اعلام کرده بود قصد دارد در صورت امکان به عرضه دارو در کشور های دیگر کمک کند ولی اولویت آن نیازهای داخلی کانادا است. بسیاری از عرضه‌کنندگان دارو در کانادا مخالف این طرح ترامپ هستند و اعتقاد دارند باعث کمبود دارو در کشور می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |