پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 118461 15:36 1399/08/15
کاریابی ها 59 میلیارد ریال وام کرونا دریافت کردند

کاریابی ها 59 میلیارد ریال وام کرونا دریافت کردند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کاریابی ها 59 میلیارد ریال وام کرونا دریافت کردند

کاریابی ها 59 میلیارد ریال وام کرونا دریافت کردند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از جمله سیاست های وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و بر این اساس ۱۴ رسته شغلی منتخب که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بودند، برای استفاده از تسهیلات مذکور به سامانه کارا مراجعه و مراحل ثبت نام خود را دنبال کردند.

به موجب تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و کارگروه مبارزه با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، زیر رسته فعالیتهای مجتمع های آموزشی و اشتغال و کاریابی ها جزو کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا ​انتخاب شدند. تاکنون ۹۹ دفتر کاریابی با اشتغال ۳۸۲ نفر از تسهیلات حمایتی کرونا بهره مند شده و مبلغ ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات به آنها پرداخت شده است.

در این راستا طی هماهنگی به عمل آمده با کانون انجمن های صنفی دفاتر کاریابی غیردولتی امکان حمایت و پشتیبانی از دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیردولتی در قالب بهره مندی این دفاتر از تسهیلات بانکی به وجود آمد. طبق گزارش وضعیت تسهیلات پرداخت شده به دفاتر و مراکز کاریابی آسیب دیده از کرونا، ۱۵۰ دفتر کاریابی با اشتغال ۵۴۵ نفر موفق به ثبت نام در سامانه کارا شدند که از این تعداد تاکنون ۹۹ دفتر کاریابی با اشتغال ۳۸۲ نفر از تسهیلات حمایتی کرونا بهره مند شدند.میزان وام پرداختی به این کاریابی ها ۵۹ میلیارد ریال بوده است.

برابر اعلام مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تا پایان روز ۲۸ مهرماه بیش از ۳۳۱ هزار نفر از متقاضیان تسهیلات ویژه دولت برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا و صاحبان مشاغل و بنگاه‌ها، موفق به دریافت وام کرونا شدند. میزان پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از سوی بانکها به کسب و کارها، جمعا ۶۲۰۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۱۳۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقلی اختصاص یافته و حدود ۴۹۰۰ میلیارد تومان مابقی نیز به رسته‌های ۱۴ گانه شغلی که آسیب بیشتری از کرونا دیدند اختصاص یافته است.

طی یک ماه گذشته پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به کسب و کارهای آسیب دیده بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و به طور متوسط روزانه بیش از ۲۵۰۰ درخواست وام در سامانه کارا به ثبت رسیده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |