جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 13446 13:17 1394/03/30
کارخانه سیمان ری را به یک مرکز فرهنگی تبدیل کنید!

کارخانه سیمان ری را به یک مرکز فرهنگی تبدیل کنید!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
کارخانه سیمان ری را به یک مرکز فرهنگی تبدیل کنید!

کارخانه سیمان ری را به یک مرکز فرهنگی تبدیل کنید!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با بیان آنکه راه اندازی مجدد کارخانه سیمان ری تقریبا امکان پذیر نیست، خواستار تبدیل مکان این کارخانه به یک مرکز فرهنگی شد.

پیروز حناچی با بیان آنکه آینده کارخانه سیمان ری به تامین نیازهای مردم جنوب شرق تهران گره خورده است، گفت: برای تصمیم گیری درباره این واحد تولیدی باید تمام شاخص های تاثیرگذار در زندگی مردم این منطقه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر وضعیت هوای کشور و به ویژه تهران در آستانه خطر قرار دارد و استاندارد های زیست محیطی را رد کرده است، هرچند تخریب این کارخانه با توجه به نقش دیرین این واحد در اقتصاد کشور و ابعاد فرهنگی آن چندان به صلاح نیست.

وی بر حفظ ساختمان کارخانجات صنعتی در دل شهرهای بزرگ و تبدیل آنها به مکان های فرهنگی تاکید کرد و گفت: کارخانه سیمان ری در جنوب شرق تهران با بیش از 50 سال قدمت سالیان درازی به اقتصاد کشور و پروژه های عمرانی کمک کرده و این کارخانه در سال های اخیر به دلایل مختلف متروک مانده و شایسته است تا برای این کارخانه تصمیم جدیدی اتخاذ شود.

حناچی افزود: با توجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از فعالیت این واحد صنعتی وضعیت آن در حال حاضر مشخص نیست و این کارخانه در حالت بلاتکلیفی به سر می برد، سیمان ری به مثابه بخشی از تاریخ فرهنگ استان تهران است و در طول نیم قرن گذشته این کارخانه، اشتغالزایی و معیشت ناشی از فعالیت در آن، فرهنگ عمیقی ایجاد کرده که نمی توان آن را نادیده گرفت.

وی گفت: یکی از پیشنهادها برای ادامه فعالیت سیمان ری تبدیل آن به مرکزی فرهنگی است ولی باید در تبدیل مکان های صنعتی از جمله کارخانه سیمان ری به مکانی فرهنگی، منافع تمام گروه های ذی نفع اعم از شهروندان و مالکان مورد توجه قرار بگیرد.

حناچی افزود: تجربه ثابت کرده مکان هایی که به این شکل تغییر کاربری می دهند و به یک مرکز فرهنگی تبدیل می شوند یا به عبارت دیگر اقتصاد آنها به فرهنگ گره می خورد ارزش افزوده بیشتری برای اقتصاد و فرهنگ خواهند داشت.

وی پیشنهاد کرد: قبل از اتخاذ هر تصمیمی برای مکان فعلی سیمان ری باید تمام نیازهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی مردم محلات اطراف بررسی و بر مبنای آن بهترین گزینه که ضامن تامین تمام نیازهای مردم جنوب شرق تهران خواهد بود، انتخاب شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |