پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 153453 18:59 1400/06/19
چین از ذخایر استراتژیک نفت آزاد کرد

چین از ذخایر استراتژیک نفت آزاد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
چین از ذخایر استراتژیک نفت آزاد کرد

چین از ذخایر استراتژیک نفت آزاد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش  347درصدی و 2 دلار 26سنت افزایش داشت و به قیمت67دلار و 44سنت رسید.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با افزایش 46 صدم درصدی وبا 28 سنت افزایش به 61 دلارو4سنت رسید.

در حالی که به دلیل خسارات ناشی از طوفان آیدا فاصله بین عرضه و تقاضای نفت در بازار آمریکا کم شده است و با وجود اعلام چین مبنی بر استفاده از ذخایر نفتی استراتژیک خود، قیمت نفت شاهد افزایش بود اما همچنان در مسیر افت هفتگی حدودا یک درصدی قرار گرفت.

پس از آنکه دولت چین اعلام کرد به منظور کاهش فشار بر پالایشگاه های داخلی بخشی از نفت موجود در ذخایر استراتژیک خود را به بازار تزریق می کند، قیمت هر دو شاخص نفتی در روز پنجشنبه بیش از یک درصد کاهش داشت و به پایین ترین رقم از 26 اوت رسید.

تحلیلگران موسسه گلدمن ساچز در یادداشتی نوشتند: «هرچند این فروش ذخایر نفتی بر میزان واردات نفت چین در فصل تابستان امسال اثر می گذارد، ما انتظار نداریم حجم ذخایر نفتی این کشور بر روی خشکی امسال کاهش قابل توجهی را تجربه کند و از سرگیری واردات بیشتر نفت در اواخر سال همزمان با رشد تقاضا دور از انتظار نخواهد بود.»

در همین حال شرکت رویال داچ شل، بزرگترین شرکت تولیدکننده نفت در خلیج مکزیک ارسال برخی از محموله های صادراتی خود را به دلیل خسارات ناشی از وقوع طوفان آیدا لغو کرده است.

همچنان حدود 1.4 میلیون بشکه از تولید روزانه نفت آمریکا در خلیج مکزیک و یک میلیون بشکه از ظرفیت پالایشگاهی این کشور به دلیل خسارات ناشی از طوفان به بازار بازنگشته است.

همچنین چین در آشکارترین مداخله ای که تاکنون در بازار نفت انجام داده است، برای نخستین بار با هدف پایین بردن قیمتها از ذخایر استراتژیک خود نفت آزاد می کند.

این خبر همزمان با افزایش هزینه های انرژی در چین اعلام شده که علاوه بر نفت، شامل قیمتهای زغال سنگ و گاز طبیعی هم شده و کمبود برق در بعضی از استانها، شماری از کارخانه ها را ناچار کرده است تولیدشان را کاهش دهند. تورم هم به سرعت رشد کرده و به یک دردسر سیاسی برای پکن تبدیل شده است.

دولت چین اعلام کرد از ذخایر عظیم نفت خود برای کاهش فشار رشد قیمتهای مواد خام برداشت می کند اما جزییات چندانی ارائه نکرد. یک منبع آگاه به رویترز گفت این بیانیه به میلیونها بشکه نفتی اشاره دارد که دولت در اواسط ژوئیه عرضه کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |