سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12006 13:06 1394/02/04
چینی ها برای سرمایه‌گذاری به بندر مکران چشم دوخته اند

چینی ها برای سرمایه‌گذاری به بندر مکران چشم دوخته اند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
چینی ها برای سرمایه‌گذاری به بندر مکران چشم دوخته اند

چینی ها برای سرمایه‌گذاری به بندر مکران چشم دوخته اند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه تولید: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک گروه مشاوره چینی پیش از سفر رئیس جمهور این کشور به ایران به منظور بررسی و انتخاب یک منطقه برای سرمایه گذاری کلان به استان های کشور سفر می کنند که شانس بندر مکران در حاشیه دریای عمان بیش از نقاط دیگر کشور برای این سرمایه گذاری است.

سید محمد علی سید ابریشمی اظهار کرد: وزارت صنعت تنها می تواند چند نقطه پیشنهادی برای این سرمایه گذاری به این گروه مشاوره معرفی کند که در این میان سواحل چابهار و مکران به سبب ظرفیت های بالا در دسترسی به آبهای آزاد جزو این نقاط پیشنهادی است.

وی در ادامه با اشاره به حساسیت های گروه مشاوره چینی در انتخاب منطقه مناسب برای سرمایه گذاری این کشور در ایران اضافه کرد: اواخر اردیبهشت نقطه تعیین شده چین برای سرمایه گذاری در سفر رئیس جمهور این کشور اعلام می شود.

معاون وزیر صنعت گفت: باید نگاه را بگونه ای تنظیم کنیم تا ابتدا اولویت بر ایجاد کارگاه، سپس تقویت این کارگاه ها و کمک برای قرار دادن شان در مسیر توسعه و تبدیل شدن به واحدهای کوچک و در آخر تقویت این واحد های خرد جهت رشد و رسیدن به واحدهای بزرگ باشد.

وی ضمن درخواست از مدیران استان جهت لغو مصوبات اشتباه و ناکارآمد گفت: در شورای برنامه ریزی استان تصمیمات و مصوبات اشتباه و ناکارآمد را که باعث هدر رفت منابع مالی محدودمان در کشور می شود را لغو کنید.

سیدابریشمی گفت: باید منابع مالی را در جایی هزینه کنیم که رغبت کافی برای حضور مردم و سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی صنعتی وجود داشته باشد.

معاون وزیر صنعت ضمن اشاره به اراده این وزارتخانه برای ایجاد واحدهای کارگاهی در سیستان و بلوچستان گفت: با بررسی و مکان یابی و کارشناسی دقیق شرایطی را فراهم کنیم تا رضایت و استقبال مردم را در ایجاد شهرک های صنعتی و سرمایه گذاری در این شهرکها داشته باشیم.

وی افزود: ما نمی توانیم منطقه ای خاص را برای سرمایه گذاری چینی ها به آن ها تحمیل کنیم اما با توجه به موقعیت و پتانسیل بالای آن شانس زیادی برای این استان قائل هستیم لذا از مسئولین استانی انتظار می رود تا با برجسته سازی همه موقعیت ها و پتانسیل های موجود در استان، زمینه را برای جذب این سرمایه ها و ایجاد مسیری جدید برای توسعه ی استان فراهم کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |