پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 122348 14:22 1399/09/10
چه اقداماتی برای ثبت درخواست تسهیلات کرونایی باید انجام داد؟

چه اقداماتی برای ثبت درخواست تسهیلات کرونایی باید انجام داد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
چه اقداماتی برای ثبت درخواست تسهیلات کرونایی باید انجام داد؟

چه اقداماتی برای ثبت درخواست تسهیلات کرونایی باید انجام داد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، تنها فرمول و نسخه جهانی جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در خانه ماندن و قطع زنجیره انتقال است. فرمولی که همه کشورها با توجه به وضعیت قرمز و نارنجی که بر آنها حاکم می‌شود، اقدام به تعطیلی سراسری در دوره‌های زمانی مختلف می‌کنند.

در کشور ما نیز با همه گیری گسترده کرونا دولت تصمیم گرفت محدودیت‌های تردد و تعطیلی سراسری را از اول آذرماه به مدت دو هفته اجرایی کند. البته در این میان مساعدت‌های مالی برای اقشار آسیب پذیر جامعه در نظر گرفت.

این مساعدت‌ها شامل وام یک ملیون تومانی به صورت قرض الحسنه و با سود چهار درصد و کمک هزینه جبرانی یک صد هزار تومانی به تعداد اعضای خانوار است.

در روزهای اخیر موضوع ارائه تسهیلات یک میلیون تومانی به مشمولان، همچنین پرداخت کمک هزینه ماهیانه یکصد هزار تومان به هر یک از اعضای خانوار تا پایان سال حسابی داغ شده است. اینکه کدام خانوارهای ایرانی مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند، چه اقداماتی برای دریافت تسهیلات باید انجام شود و بسیاری موارد دیگر که در ادامه به آن می‌پردازیم.

چه کسانی مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند؟
براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این تسهیلات به خانوارهایی که درآمد ثابت ماهیانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بوده‌اند، تعلق می‌گیرد که شامل نزدیک به ۲۹.۷ میلیون نفر (۱۱ میلیون خانوار) می‌شود.

براین اساس، افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پردازان سازمان تأمین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کارگرانی که درآمد ثابت ندارند، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و رانندگان تاکسی شامل این طرح هستند.

تسهیلات کرونایی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
کمک هزینه یکصد هزار تومانی که به ازای هر یک از اعضای خانوار در نظر گرفته شده به مدت چهار ماه (آذر، دی، بهمن و اسفندماه) پرداخت می‌شود.

به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون پرداخت این حمایت معیشتی از نیمه آذرماه شروع می‌شود. همچنین طبق اعلام وزارت تعاون، وام یک میلیون تومانی اواخر آذر ماه به حساب سرپرست خانوار مشمول واریز می‌شود.

چه اقداماتی برای ثبت درخواست تسهیلات باید انجام شود؟
براساس این گزارش کمک هزینه بلاعوض یکصد هزار تومانی نیاز به ثبت‌نام از سوی متقاضیان ندارد، وزارت تعاون مشمولان دریافت بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی را شناسایی کرده است.

براساس اعلام وزارت تعاون در فروردین‌ماه امسال، به ۲۳ میلیون سرپرست خانوار وام یک میلیونی پرداخت شد که اطلاعات گردآوری شده در آن دوران، ملاک عمل خواهد بود و نیاز نیست، متقاضیان اقدامی انجام دهند. متقاضیان دریافت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی یک هفته (۴ تا ۱۱ آذرماه) فرصت دارند درخواست خود را ثبت کنند.

این افراد فقط باید کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند. براساس این گزارش از ۲۰ تا ۲۷ آذرماه به پیامک‌های دریافتی مشمول با سرشماره v.refah پاسخ داده می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |