جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 146734 13:54 1400/04/09
چهار اولویت تیم اقتصادی رئیسی چیست؟

چهار اولویت تیم اقتصادی رئیسی چیست؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
چهار اولویت تیم اقتصادی رئیسی چیست؟

چهار اولویت تیم اقتصادی رئیسی چیست؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، میثم هاشم خانی با تاکید براینکه وزارت اقتصاد به تنهایی نمی‌تواند بهبود اقتصادی ایجاد کند، اظهار کرد: چند وزارتخانه و نهاد چون وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت، وزارت ارتباطات، بانک مرکزی و وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی با همکاری و هماهنگی مسئولان خود می‌توانند بهبود اقتصادی ایجاد کنند. در غیر اینصورت سیاست‌های کلان در کشور قفل می‌شود.

وی افزود: مسئولان این نهادها باید چهار اقدام فوری و مهم در دولت جدید انجام دهند که یکی از آن‌ها کنترل تورم و رساندن آن به سطح میانگین خاورمیانه است. موضوع دیگر که تیم اقتصادی دولت رئیسی باید به آن توجه کند، اقتصاد دیجیتال است که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است و از آنجا که در دهه آینده بخش بزرگی از مشاغل به اینترنت پرسرعت وابسته می‌شوند، باید به اقتصاد هوشمند و گسترش آن در دولت جدید توجه بیشتری شود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: موضوع دیگر، واکسینه کردن برجام جدید است و از آنجا که احتمالا در سال جدید به برجام جدید دست پیدا می‌کنیم، باید از این فضا برای رسیدن به تعامل پایدار با کشورهای نزدیک و همسایه خود استفاده کنیم. به عبارت دیگر، باید به یک توافق تجاری آزاد ۲۰ ساله به کشورهای همسایه دست یابیم تا تعرفه‌های واردات و صادرات بین طرفین ثابت شود و به یکسری قوانین یکسان نیز در سرمایه گذاری دست پیدا کنیم که درهم تنیدگی زیادی بین اقتصاد کشور و کشورهای همسایه ایجاد شود تا درصورت بهم خوردن برجام، با مشکلی مواجه نشویم.

هاشم خانی در پایان سخنانش با اشاره به درآمد پایه همگانی، گفت: بسیاری از کشورها در حال تلاش هستند تا زیر ساخت‌هایی را فراهم کنند که فقر را ریشه کن کنند و این امر را از طریق اعطای درآمد پایه به صورت نقدی و یکسان برای همه شهروندان محقق می‌کنند. تحقق درآمد پایه همگانی در کشور ما نیز با یکپارچه شدن درآمدهای دولت و بستن راه‌های فساد و رانت یا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، سیمان، قیر، خودروی دولتی میسر می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |