پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 197345 11:19 1401/07/12
چند واحد جدید صنعتی فعال شدند؟

چند واحد جدید صنعتی فعال شدند؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
چند واحد جدید صنعتی فعال شدند؟

چند واحد جدید صنعتی فعال شدند؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، یکی از شاخص‌های بررسی فعالیت سرمایه گذاران و تمایل این گروه بر حضور در حوزه‌های صنعتی و تولیدی، میزان جوازهای صنعتی صادره است.

بر همین اساس، بررسی آمار وزارت صمت از وضعیت ساخت و تأسیس بنگاه‌های صنعتی نشان می‌دهد که در ۵ ماه نخست امسال، برای ۹ هزار و ۱۷۹ بنگاه جواز تأسیس صادر شده که کاهش ۳۸.۶ درصدی نسبت به ۵ ماهه پارسال داشته است.

همچنین بررسی بخش مربوط به سرمایه گذاری در این بنگاه‌ها بیانگر آن است که سرمایه پیش بینی شده در ۵ ماه ابتدایی امسال برای جوازهای تأسیس معادل بیش از ۵۲۰ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵.۳ درصد افزایش داشته است.

بر اساس برآوردهای انجام شده، با اجرای این پروژه‌ها، ۲۴۴ هزار و ۷۲۹ شغل ایجاد خواهد شد که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۳۳.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به این ترتیب آمار مربوط به جوازهای تأسیس صادره بیانگر کاهش تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بخش تولید است.

چند واحد جدید فعال شدند؟

همچنین در ۵ ماهه ابتدایی امسال برای ۲ هزار و ۵۴۴ بنگاه پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه‌ای صادر شده که کاهش ۱۲.۱ درصدی نسبت به مدت مشاله پارسال داشته است.

میزان سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده نیز بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد کاهش داشته است.

در این بخش نیز پیش بینی شده که ۴۸ هزار و ۸۹۵ شغل ایجاد شود که نسبت به مدت مشابه پارسال، افت ۳۵.۵ درصدی یافته است.

به این ترتیب، تعداد واحدهای جدیدی که در ۵ ماه امسال پروانه بهره برداری گرفته اند نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |