پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 6823 15:28 1393/08/23
چشم‌انداز صادرات 120 میلیون تنی سیمان در 10 سال آینده

چشم‌انداز صادرات 120 میلیون تنی سیمان در 10 سال آینده

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
چشم‌انداز صادرات 120 میلیون تنی سیمان در 10 سال آینده

چشم‌انداز صادرات 120 میلیون تنی سیمان در 10 سال آینده

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه تولید: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: راه‌اندازی ترمینال صادرات سیمان در غرب و جنوب کشور ضروری است

محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرد: سیمان اساس و خمیرمایه توسعه است و در سال‌های اخیر شاهد روند رو به رشد در این صنعت بودیم.

وی افزود: طی سال گذشته 20 میلیون تن صادرات سیمان داشتیم که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته این میزان باید در 10 سال آینده به 120 میلیون تن افزایش پیدا کند.

نعمت‌زاده با اشاره به لزوم توجه به بازارهای داخل و خارج از کشور در فروش سیمان، تصریح کرد: راه‌اندازی ترمینال سیمان در غرب و جنوب کشور برای صادرات این محصول به کشورهای همسایه و بازارهای خارجی باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از کشور قطر برای سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه تولید سیمان دعوت به عمل آمده است، گفت: همکاری بین واحدهای تولید سیمان داخل کشور باید تحکیم شود و در امر صادرات نیز با هم متحد باشند تا شاهد نظم خوبی در این حوزه باشیم.

نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه یک واحد صنعتی خوب و موفق آبروی کشور است، خاطرنشان کرد: در صنایع استان زنجان فقط به سرب و روی و آهن اکتفا نشود و برنامه‌های اکتشافی در حوزه سایر معادن نیز به خوبی پیش برود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه زنجان قابلیت تبدیل شدن به شاه‌راه آی‌تی کشور را دارد، تصریح کرد: استان زنجان به لحاظ وجود نیروهای علمی، وجود دانشگاه‌های مرتبط و همچنین پروژه‌های خوب در حوزه تولید برق، قابلیت تبدیل به شاه‌راه آی‌تی کشور را دارد.

در ادامه این مراسم، استاندار زنجان نیز گفت: جایگاه صنعتی زنجان روند رو به رشدی را طی خواهد کرد.

جمشید انصاری اظهار کرد: استان زنجان به لحاظ جایگاه صنعتی رتبه 15 کشور و در بخش معدن رتبه 11 کشوری را دارد که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته با توجه به توانمندی استان تلاش داریم تا این رتبه در بخش صنعت تا پایان برنامه ششم توسعه به جایگاه دهم کشوری برسد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |