جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 127344 09:17 1399/10/13
چرا قطعات قطعه سازان از گمرک ترخیص نمی شود؟

چرا قطعات قطعه سازان از گمرک ترخیص نمی شود؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
چرا قطعات قطعه سازان از گمرک ترخیص نمی شود؟

چرا قطعات قطعه سازان از گمرک ترخیص نمی شود؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، مازیار بیگلو ضمن رد این موضوع که همه قراردادها مشمول اصلاح شده‌اند؛ تصریح کرد: قراردادها در حال اصلاح هستند و سازمان گسترش (ایدرو)، مدت زمانی را برای خودروسازان تعیین کرد و قرار شد که قراردادهای تا پایان شهریورماه قطعه‌سازان، حداکثر تا پایان ماه جاری (دی ماه) به روزآوری و در حساب‌ها اعمال شود. اصلاح قیمت‌های مربوط به سه ماهه سوم نیز حداکثر تا پایان بهمن ماه در حساب قطعه‌سازان اعمال شود.

در حال حاضر حجم مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در رابطه با نرخ ارز مبنا قرار داده شده در قراردادهای قطعه‌سازان، گفت: قیمت ارز برای سه ماه اول سال ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و برای سه ماه دوم، ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده است؛ برای ماه سوم نیز در دست بررسی است که چه نرخی مبنا قرار گیرد اما پیش‌بینی می‌شود که به ازای هر دلار، حدود ۲۵ الی ۲۶ هزار تومان، در نظر گرفته شود؛ با توجه به اینکه ملاک‌های مختلفی برای محاسبه نرخ ارز وجود دارد، باید منتظر ماند تا دید که چه رقمی نهایی می‌شود.

از ابتدای سال، ۱۵۰ روز سامانه گمرک قطع بوده است
وی در رابطه با وضعیت قطعات ترخیص رسوبی گمرک نیز اظهار کرد:کماکان بحث عدم ترخیص قطعات از گمرک، موضوع متداولی است.

اکنون در حال پیگیری هستیم و کارها انجام می‌شود اما همچنان مشکلات فنی بسیاری وجود دارد. در سامانه یکپارچه گمرک دارای مشکلات فنی بسیاری است و در طول سال بیش از ۱۵۰ روز دچار قطعی بوده است؛ ضمن اینکه زمان ترخیص نیز وابسته به این است که ارز تخصیص یافته باشد.

خود قوانینی که هر روز بانک مرکزی و گمرک نیز وضع می‌کنند، ترخیص قطعات موردنیاز ما را به تعویق انداخته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |