جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 119079 10:06 1399/08/20
چرا فروش اوراق سلف نفتی از دستور کار رئیس جمهور خارج شد؟

چرا فروش اوراق سلف نفتی از دستور کار رئیس جمهور خارج شد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
چرا فروش اوراق سلف نفتی از دستور کار رئیس جمهور خارج شد؟

چرا فروش اوراق سلف نفتی از دستور کار رئیس جمهور خارج شد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، فریدون عباسی دوانی، درباره آخرین وضعیت انتشار اوراق سلف نفتی اظهار داشت: موضوع اوراق سلف قبل از اینکه جایی مطرح شده باشد و یا در این زمینه اتفاق‌نظر و یا کار کارشناسی صورت گرفته باشد بعنوان طرح گشایش اقتصادی مطرح شد اما جزئیات آن اعلام نشد.

وی افزود: موضوع در یک کارگروه متشکل از روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و با حضور نمایندگان دولت بررسی شد اما در نهایت نتیجه‌ای از آن گرفته نشد و ظاهرا کلا توسط رئیس‌جمهور از دستور کار خارج شده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: رئیس‌جمهور وعده گشایش داد، اما جزئیات آن را اعلام نکرد و خود ایشان باید جزئیات را توضیح دهند.

وی توضیح داد: طبق گفته رئیس‌جمهور اوراق سلف به میزانی در این دولت بفروش برسد و تحویل نفت را به دولت بعدی موکول کرد، مجلس با اصل موضوع موافقت کرد که تا حدی کار انجام شود اما بنا به اتفاق نظر در مجلس، تحویل نفت نیز نباید به دولت بعد حواله شود در دولت فعلی باید به خریداران تحویل داده شود.

عباسی‌دوانی ادامه داد: با توجه به اعلام نظر مجلس در خصوص نحوه و زمان تحویل نفت، رئیس‌جمهور این برنامه را از دستور کار خارج کرده و از ادامه موضوع صرفنظر کردند.

وی درباره طرح موضوع به جلسه شورای سران قوا، بیان کرد: موضوع بحث بودجه است باید در کمیسیون برنامه و بودجه و مجلس مطرح شود، وقتی یک مسیر از ابتدا اشتباه انتخاب می‌شود، به این وضعیت دچار می‌شود، اگر کسری بودجه باشد و از کمیسیون بودجه واقتصادی نظر بخواهند حتما کمک می‌کنند و مشکل آنچنانی بوجود نمی‌آید.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: بحث بر سر این است که وقتی یک مبحث در جایی غیر از مجلس مطرح می‌شود، نتیجه همین می‌شود، یعنی بیشتر خواست شخصی بر خواست اجتماعی و خرد جمعی غالب می‌شود و این مورد قبول نیست.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |