جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 3568 12:52 1393/04/29
چرا ساخت اين فيلم 12 سال طول کشيد؟

چرا ساخت اين فيلم 12 سال طول کشيد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
چرا ساخت اين فيلم 12 سال طول کشيد؟

چرا ساخت اين فيلم 12 سال طول کشيد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


در حالي که بسياري از کارگردان‌ها به دنبال ساخت پروژه‌هاي سينمايي در کمترين بازه زماني هستند، اما تازه‌ترين اثر "ريچارد لينکليتر"، فيلمساز آمريکايي به نام "بچگي" کار بزرگي است که 12 سال با بازيگراني ثابت وقت صرف آن شده است.
به گزارش ايسنا، نماي اول فيلم "بچگي" فيلم جديد و تحسين شده "ريچارد لينکليتر" يک آسمان ابري را به تصوبر مي‌کشد و در نماي دوم پسر بچه‌اي را مي‌بينيم در حالي که بر روي زمين دراز کشيده و يکي از دست‌هايش را پشت سرش گذاشته و به آسمان خيره شده است.
او پسربچه‌اي زيبا با چشم‌هاي زيباست که بايد او را بشناسيد و دوست داشته باشيد، زيرا همچنان که او به دنيا مي‌نگرد شما نيز با او همراه هستيد و بزرگ شدن او را مقابل دوربين و به صورت عيني مشاهده مي‌کنيد. صحنه به صحنه تغييرات چهره او درمي‌يابيد که با پيشروي فيلم از يک کودک 6 ساله به جوان 18 ساله مبدل مي‌شود.
اين فيلم 12 سال عمر يک پسربچه و خانواده او، از دوران دبستان تا رسيدن به سن بلوغ را دنبال مي‌کند. جدا از داستان فيلم و مسائل عمده‌اي که درباره زندگي خانوادگي، تاثير مدرسه و اجتماع و رنج و ترديدهاي نوجواني در اين فيلم مطرح مي‌شود، جذابيت اصلي اين فيلم و يگانگي آن در اين است که ساخت آن ?2 سال به طول انجاميده و کارگردان مبتکر، "ريچارد لينکليتر" در اين مدت توانسته جمع هنرپيشه‌هاي برجسته‌اي که براي نقش‌هاي اصلي اين فيلم گردهم آورده را حفظ کند.
حاصل کار اين کارگردان کاربلد، تصوير شگفت‌انگيز گذر عمر و عبور زمان براي اين چهار انسان و اطرافيان آنها است. تماشاي مسن‌تر شدن هنرپيشه‌ها در فاصله زماني کوتاه يک فيلم سينمايي، به اين فيلم داستاني، يک بُعد مستند هم بخشيده است.
"الار کولترين"، نقش اصلي اين فيلم که هم‌اکنون جواني 18 ساله است درباره تجربه همکاري در فيلم "بچگي" مي‌گويد: من از کودکي به فيلم علاقه داشتم و فيلم‌هاي زيادي ديده بودم. کاملا مي‌فهميدم که داستان اين فيلم تا چه حد عجيب و غريب و تجربي است. اما من هميشه با چيزهاي عجيب درگير بودم و به همين خاطر بازي در اين فيلم را انتخاب کردم.
در اين فيلم، "لينکليتر" کارگردان اهل تگزاس که پيش از اين سابقه ساخت سه گانه موفق "پيش از طلوع"، "پيش از غروب" و "پيش از نيمه شب" را دارد، به طرز فوق‌العاده و منحصر فردي به سوژه گذر زمان پرداخته است که پيش از اين در هيچ فيلم ديگري ديده نشده است.
وي که ساخت اين فيلم را در سال 2002 آغاز کرد؛ هر سال چهار بازيگر اصلي فيلم را سه چهار روز براي فيلمبرداري در اختيار داشته است و به صورت تدريجي به روي فيلمنامه کار کرده است و در فاصله 12 سال ساخت آن چند فيلم کوتاه و بلند نيز ساخت که از آن جمله مي‌توان به قسمت دوم سه گانه‌معروف‌اش با نام "پيش از طلوع" اشاره کرد.
فيلم "بچگي" امسال در شصت و چهارمين دوره جشنواره فيلم برلين در بخش رقابتي نامرد دريافت خرس طلايي بهترين فيلم بود و در نهايت خرس نقره‌اي بهترين کارگرداني را براي "لينکليتر" به ارمغان آورد و در جشنواره فيلم سياتل نيز جايزه بهترين فيلم، کارگرداني و بازيگري را بدست آورد.
"بچگي" اکران خود را بصورت محدود از يازدهم جولاي در سينماهاي آمريکاي شمالي آغاز کرده است و به تدريج در سينماهاي اروپا نيز اکران مي شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |