پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 165199 13:38 1400/09/21
چرا اقدامی برای اصلاح صنعت خودروسازی نمی شود؟

چرا اقدامی برای اصلاح صنعت خودروسازی نمی شود؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
چرا اقدامی برای اصلاح صنعت خودروسازی نمی شود؟

چرا اقدامی برای اصلاح صنعت خودروسازی نمی شود؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، سیدمرتضی حسینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ جنابعالی تاکید فرمودند "خوشبختانه آقای رئیسی در تبلیغات انتخابات بر ارزش های اساسی انقلاب، عدالت، مبارزه با فساد و امثال اینها تکیه کردند. این مسیر درستی است، توصیه موکد ما این است همین مسیر را دنبال کنند. در شعارهای رئیس جمهور مساله مردمی بودن و از مردم شنیدن و در میان مردم بودن تکرار شده است و این را از دست ندهند. اگر ما به معنای واقعی کلمه می خواهیم در کنار مردم باشیم باید بی امان با فساد و مفسد مبارزه کنیم".

وی افزود: بسترهای و زمینه های فساد در قوه مجریه تشکیل می شود و اینجاست که باید با فساد مبارزه کرد. فرارهای مالیاتی، انحصارهای بی بدیل، سوء استفاده از ارز ترجیحی، فعالیت های ناسالم سوداگرانه، قاچاق و امثال اینها فسادهایی است که باید با پیگیری و برنامه و همت ادامه پیدا کند تا به نتیجه برسد.  

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: کمبودها و مشکلات زیاد است، به ویژه مشکل مسکن، بیکاری جوانان، تورم و گرانی، قاچاق کالا و واردات بی رویه، اما به قول حضرت آقا ظرفیت ها بیشتر از مشکلات است. در بخش آب، نفت، معادن، بازار گسترده داخلی و همسایگان و استعدادها و آمادگی های جوانان ظرفیت های فوق العاده ای در کشور داریم که می تواند بر مشکلات غلبه کند به شرط اینکه این ظرفیت ها درست به کار گرفته شوند.  

حسینی با تاکید بر اینکه از عناصر مومن، پاک و کاردان استفاده شود، اظهار کرد: مسئولان و مدیران بی درد و بی تعهد از نظام اداری و بدنه دولت پالایش گردند. امروز نیازمند بازنگری و انقلاب اداری هم از لحاظ گزینش و چینش و هم از لحاظ ساختاری و بروکراسی هستیم. باید آن دسته از مدیرانی که در به وجود آمدن وضع موجود شریک بودند از چرخه تصمیم گیری و اجرایی کنار بگذاریم.

وی افزود: آقای رئیس جمهور سال هاست که از نقش مخرب مافیای واردات و قاچاق کالا می شنویم، اما چرا حتی در دولت حضرتعالی با این پدیده خانمانسوز و ضد تولید و اشتغال به صورت جدی و قاطع مبارزه نمی شود؟ سال هاست که بانک ها به صورت گسترده بنگاه داری کرده و با تولید و بخش های مولد همراهمی نمی کنند. پول بی پشتوانه خلق کرده و بورس بازی می کنند. طبق آمارهای اعلام شده از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار خانه خالی، حدود ۱ میلیون ۴۰۰ هزار آن به بانک ها تعلق دارد و حدود ۹۵ درصد مال ها و پاساژها توسط شرکت های وابسته به بانک ها ساخته می شود، چرا نظام بانکی و پولی کشور را یک بار برای همیشه اصلاح نمی کنید؟

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: سال هاست که مردم و مسئولان از عملکرد خودروسازان ناراضی می باشند و اشکالات فراوانی در این حوزه وجود دارد. خودروی گران، بی کیفیت و غیر قابل رقابت با خودروهای خارجی تولید می کنند و خدمات پس از فروش مطلوبی ندارند، اما باز هم از آنها حمایت می کنیم و قدمی اساسی برای اصلاح صنعت خودروسازی کشور بر نمی داریم.

حسینی یادآور شد: آقای رئیس جمهور همه می دانیم که تعلیم و تربیت اساس پیشرفت جامعه و کشور است و معلمان رکن تعلیم و تربیت هستند و می دانیم که جنابعالی و مجلس و اکثریت قاطع نمایندگان توجه ویژه ای به حوزه آموزش و پرورش و حل مشکل اقتصادی و معیشتی معلمان دارند، اما در مرحله عمل بخش هایی از دولت مانند سازمان برنامه و بودجه به دلیل آنچه که کمبود اعتبار و افزایش نقدینگی ذکر می کند، برای تصویب لایحه رتبه بندی معلمان همکاری نمی کنند، اما معتقدم دولت می تواند با انجام اقداماتی نظیر حذف یارانه دهک های بالای جامعه، حذف حقوق های نجومی، اخذ مالیات های معوقه، اخذ مالیات از خانه های خالی و جلوگیری از فرار مالیاتی اعتبار لازم برای این لایحه را تامین کند.

نماینده مردم میانه در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه گفت: میانه بزرگترین شهرستان شمال غرب و دارای بیشترین روستاها است، اما با وجود ظرفیت های فراوان و ۴۲ سد بزرگ و کوچک، از کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی رنج می برد که موجب شده شهرستان میانه با توجه به موقعیت جغرافیای و طبیعی فوق العاده به دلیل عدم مدیریت بیشترین تعداد بیکاران را در استان داشته باشد. همچنین بیش از ۱۰۰ روستا فاقد راه مناسب هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |