پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 11987 14:40 1394/02/02
چای سفید باعث کوچک شدن تومورهای سرطانی می شود

چای سفید باعث کوچک شدن تومورهای سرطانی می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
چای سفید باعث کوچک شدن تومورهای سرطانی می شود

چای سفید باعث کوچک شدن تومورهای سرطانی می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 ملیحه مهرآمیز- این روزها چای سفید نیز در کنار چای سیاه و سبز راه خود را در میان نوشیدنی های مردم باز کرده است. اما همچنان چای سیاه به عنوان نوشیدنی اصلی در خانواده ها و در میان مردم در سطر است و حتی چای سبز با دارا بودن خواصی بیشتر نیز نتوانسته است گوی سبقت را از چای سیاه برباید با این حال چای سفید نیز با خاصیتی بیشتر از چای سبز و سیاه به میدان آمده است و سعی دارد جایگاه خود را در میان نوشیدنی خانواده های ایرانی تثبیت کند.

چای سفید که طعم ملایم و شیرین دارد در چین، ژاپن و منطقه دارجلینگ هند تولید می شود.چای سفید صرفا از گلبرگ های تازه گیاه تهیه می شود که هنوز پرز خود را از دست نداده است.

در آغاز فصل بهار غنچه چای را پیش از آن که باز شود می چینند و خشک می کنند. چای سفید خاصیت فوق العاده ای دارد و سه برابر چای سبز یا سیاه، حاوی پلی فنل های آنتی اکسیدان است.

روش تهیه و دم کردن چای سفید دقیقا مانند چای سبز است. می توانید آنرا در لیوان مخصوص دم‌نوش و یا یک قوری شیشه‌ای و یا قوری چینی در دار با دمای حدود ۸۰ درجه سانتیگراد دم کنید. همچنین می توان از برگ نعنا، آویشن یا چوب دارچین  برای طعم دادن به این چای استفاده کرد.

دکتر کتایون باقری متخصص تغذیه در گفتگو با جهان اقتصاد در این رابطه می گوید: چای سفید بهترین و سالم ترین نوع چای است که از آنتی اکسیدان بالایی برخوردار بوده و پلی فنول بالایی نیز دارد که این امر باعث افزایش خاصیت ضدسرطانی این چای شده است.

طبق گفته وی؛ نوشیدن چای سفید منجر به کوچک شدن تومورهای سرطانی نیز می شود.

وی در مورد تفاوت چای سفید با نوع سیاه و سبز آن می گوید: اصل چای در ابتدا به صورت چای سفید است که طی فرآیند فراوری به چای سبز و سپس در اثر تخمیر به چای سیاه تبدیل می شود.

باقری می افزاید: هر نوع ماده غذایی که عملیات فرآوری کمتری روی آن انجام شده باشد از ارزش غذایی بیشتری برخوردار است در نتیجه ارزش غذایی چای سفید بیشتر از نوع سبز و سیاه آن است.

این متخصص تغذیه یکی دیگر از مزایای چای سفید را کنترل وزن و فشار خون بیان می کند و می گوید: افرادی که قصد دارند وزن خود را کنترل کنند بهتر است روزی یک یا دو فنجان چای سفید بنوشند.

وی تصریح کرد: نوشیدن چای سیاه بعد از خوردن غذاهایی که دارای آهن گیاهی هستند، منجر به کاهش جذب آهن در فرد می شود اما چای سفید این خاصیت را ندارد.

این متخصص تغذیه توصیه می کند که بهتر است افراد چای سفید را مانند چای سبز روزانه بیشتر از سه فنجان  ننوشند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |