جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 109752 10:56 1399/06/03
پیش بینی نخست وزیر چین از رشد اقتصادی این کشور

پیش بینی نخست وزیر چین از رشد اقتصادی این کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پیش بینی نخست وزیر چین از رشد اقتصادی این کشور

پیش بینی نخست وزیر چین از رشد اقتصادی این کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، لی که چیانگ نخست وزیر چین در دیدار از شهر چانگ کینگ در غرب چین گفت اگر چین به هدف ایجاد 9 میلیون شغل برسد، اقتصاد می تواند در سال جاری میلادی رشد کند. لی از مردم چین خواست بیشتر تلاش کرده و آماده بی ثباتی ها باشند.

این اظهارات در شرایطی صورت گرفته که اقتصاد چین طی ماه‌های اخیر نتایج مثبتی به دست آورده است. یکی از اهداف چین در سال جاری میلادی کمک به بقای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک از همه گیری ویروس کرونا و رکود اقتصادی ناشی از آن است. اقتصاد چین روند رشد خود را آغاز کرده است.

تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی افزایش یافته و 3.2 درصد بیشتر از سال گذشته است. تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه اول 6.8 درصد کاهش یافته بود. نخست وزیر چین در دیدار با خرده‌فروشان در شهر چانگ کینگ گفت به صنعت گردشگری و سایر صنایع خدماتی کمک می شود فعالیت های خود را از سر بگیرند و باعث رونق اقتصادی شوند.
وی همچنین گفت مناطق غربی چین پذیرای صنایع بیشتری خواهند بود که از مناطق شرقی منتقل می شوند.

لی در دیدار از یک واحد از شرکت فناوری BOE، گفت امیدوار است این شرکت به ساخت محصولات ال سی دی برای گوشی های همراه، کامپیوترها و تلویزیون ها ادامه دهد. نخست وزیر از شرکت خودروسازی چانگ کینگ چانگان بازدید کرد و گفت این شرکت یکی از عوامل رشد اقتصادی چین است. فروش خودروی این شرکت در نیمه اول سال جاری میلادی 6 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |