پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 149211 13:06 1400/05/06
پیش بینی صندوق بین المللی پول از اقتصاد ایران

پیش بینی صندوق بین المللی پول از اقتصاد ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پیش بینی صندوق بین المللی پول از اقتصاد ایران

پیش بینی صندوق بین المللی پول از اقتصاد ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد به علت رشد گسترش گونه جدید کرونا و کند بودن واکسیناسیون و تأثیر آن بر روند ریکاوری اقتصادی، رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه آسیا را کاهش داده است.

به این ترتیب صندوق بین‌المللی پول در به روز رسانی جدید چشم‌انداز اقتصادی جهان پیش‌بینی رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه آسیا را ۱.۱ درصد نسبت به ماه آوریل کاهش داد و به ۷.۵ درصد رساند.

این صندوق پیش‌بینی رشد اقتصادی کل کشورهای در حال توسعه جهان را ۰.۴ درصد کاهش داده است که این نشان می‌دهد وضعیت ریکاوری آسیا نسبت به سایر نقاط جهان بدتر می‌باشد.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: چشم‌انداز رشد اقتصادی هند پس از وخامت بحران کرونای این کشور در ماه مارس و می کاهش داده شده و انتظار می‌رود ریکاوری از این بحران به کندی صورت بگیرد.

در ادامه بیانیه صندوق آمده است: دینامیک مشابهی در کشورهای عضو آسئان ۵ دیده می‌شود و در آنها موج جدید شیوع کرونا فعالیت‌های اقتصادی را مختل کرده است.

به این ترتیب پیش‌بینی رشد اقتصادی هند ۰.۳ درصد کاهش داده شده و به ۹.۵ درصد رسیده است و پیش‌بینی رشد اقتصادی گروه آسئان ۵، شامل اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند و ویتنام ۰.۶ درصد کاهش داده شده و به ۴.۳ درصد رسیده است.

پیش‌بینی رشد اقتصادی چین ۰.۳ درصد کاهش داده شد و به ۸.۱ درصد تغییر یافت.

همچنین برای سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه آسیا با ۰.۴ درصد کاهش به ۶.۴ درصد اصلاح شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |