شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 841 15:14 1393/01/16
پیش بینی بازار طلا در سال 93

پیش بینی بازار طلا در سال 93

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پیش بینی بازار طلا در سال 93

پیش بینی بازار طلا در سال 93

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن بیان بی سابقه بودن افت بهای طلا در سال 92، و استثنایی دانستن این سال برای بازار طلا روند اونس طلا در سال جاری را همراه با ثبات و حداقل نوسان پیش بینی کرد .
محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به سایت طلا، افت قیمت طلا در سال گذشته را در طول تاریخ طلا بی سابقه ذکر کرد و افزود: در سال 92 بهای طلا در بازارهای جهانی 20 درصد و در بازار داخلی حدود 30 درصد کاهش پیدا کرد، که این موضوع در تاریخ طلا تاکنون اتفاق نیافتاده است.
وی با استثنایی دانستن سال گذشته در افت بهای طلا خاطرنشان کرد: از سال 2005 میلادی به بعد روند بهای جهانی طلا همیشه صعودی بوده است و این اولین سالی است که قیمت جهانی طلا کاهش پیدا کرده است.
کشتی آرای درباره این افت بها گفت: ازسال 1971 میلادی که ارزش طلا 35 دلار بود و لغو قانون برتن و آزادسازی قیمت طلا به صورت شناور انجام شد، سال گذشته اولین سالی بود که بهای طلا کاهش را تجربه کرده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران کاهش انگیزه ی سرمایه گذاری در بازار طلا را یکی از عوامل افت قیمت این فلز زرد برشمرد و تصریح کرد: کاهش قیمت طلا از نظر روانی چه در بازارهای بین المللی و چه در بازار داخل موجب ازدست دادن انگیزه سرمایه گذاری روی طلاشده است.
وی با بیان رکود حاصل از کاهش خرید طلا و اندوخته نمودن طلا در این بازار اعلام کرد: بی رونقی بازار در پی افت بها و در نتیجه افت سرمایه گذاری در بازار طلا و کاهش انگیزه خرید طلا سبب کاهش تولید طلا در این بازار در سال گذشته شد که این امر تعطیلی خیلی از واحدهای طلاسازی و طلافروشی را در پی داشت.
کشتی آرای در عین حال یادآور شد: یکی از اتفاقاتی که در اواسط سال 92 رخ داد این بود که 6 ماه تمام قیمت طلا کم نوسان شد و بازار از ثبات نسبی قیمتها برخوردار بود، که همین ثبات باعث شد تا آرامش در داد و ستد بازار همراه گردد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سؤال سایت طلا که «روند قیمتی بازار طلا را در سال جدید چگونه پیش بینی می کنید» گفت: در سال گذشته تقریباً یازده ماه روند طلا نزولی بود، و از اسفندماه دو عامل باعث افزایش یکباره اونس جهانی طلا شد. یکی اتفاقات اوکراین و التهابات این کشور و رویارویی غرب و شرق، و بحث دیگر انتشار برخی شاخص های منفی آماری از آمریکا، که این دو عامل اصلی ترین عامل رشد قیمت طلا در روزهای پایانی اسفند بود.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود با برطرف شدن بحران اوکراین قیمت جهانی طلا بیشتر به سمت ثبات برود و در اوایل سال جدید ثبات و آرامش نسبی را در بازار طلا شاهد باشیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |