پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 140024 13:38 1400/02/12
پیش بینی افزایش ۴ هزار تنی تولید برگ سبز چای به رغم کاهش بارندگی

پیش بینی افزایش ۴ هزار تنی تولید برگ سبز چای به رغم کاهش بارندگی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پیش بینی افزایش ۴ هزار تنی تولید برگ سبز چای به رغم کاهش بارندگی

پیش بینی افزایش ۴ هزار تنی تولید برگ سبز چای به رغم کاهش بارندگی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، حبیب جهانساز به خبرنگار ما گفت: سال ۹۹ حدود ۱۳۱ هزار تن برگ سبز از باغات فعال استان های گیلان و مازندران برداشت و نزدیک به ۳۰ هزار تن چای خشک تولید شد.

وی سطح باغات چای کشور را ۲۸ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از این سطح، ۲۲ هزار هکتار باغات چای، فعال هستند.

جهانساز در مورد کاهش بارندگی های سال زراعی جاری اظهار داشت: با توجه به این که ۷۰ درصد باغات چای کشور در مناطق کوهپایه ای و جزو اراضی دیم هستند، ما نگرانی هایی بابت خشکسالی داریم، هر چند سازمان هواشناسی شرایط بارش را برای استان گیلان، نرمال پیش بینی کرده است.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال جاری، باغات چای کشور سرمای اول فصل را نداشتند و عواملی همچون وضعیت بهتر صنعت چای، پرداخت به موقع پول چایکاران و اصلاحات و بازسازی باغات موجب شده برای سال جاری افزایش تولید پیش بینی کنیم.

رییس سازمان چای کشور با بیان این که برداشت برگ سبز چای از ابتدای اردیبهشت آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه ادامه دارد، گفت: سال گذشته در فصل بهار ۵۶ هزار تن برگ سبز چای برداشت شد.

وی عملکرد تولید برگ سبز چای از باغات چای کشور را ۷ تن در هکتار عنوان کرد.

جهانساز، روند تولید چای خشک داخلی را از سال ۹۲ به بعد افزایشی دانست و اظهار داشت: در سال ۹۲ تولید چای خشک به ۱۵ هزار تن رسیده بود، اما با حمایت های دولت و ورود دوباره چایکاران به باغات، این فعالیت رونق گرفت.

وی با ابراز خشنودی از اعلام و ابلاغ به موقع نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای گفت: امسال نرخ خرید تضمینی چای ۴۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهد.

جهانساز ادامه داد: امسال قیمت هر کیلو گرم برگ سبز چای درجه یک ۶ هزار و ۶۹۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه دو ۴ هزار و ۷۸۱ تومان تعیین شده که قیمت خوبی است.

وی یادآور شد که روند منطقی سازی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای از چند سال پیش آغاز شده به طوری که در سال ۹۹ نیز نسبت به سال ماقبل آن، قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای ۲۷ درصد رشد داشت.
تعداد مشاهده خبر۲۹ بار



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |