جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 1058 15:10 1393/01/23
پیش بینی افزایش قیمت طلا

پیش بینی افزایش قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پیش بینی افزایش قیمت طلا

پیش بینی افزایش قیمت طلا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : اکثریت شرکت کنندگان بازار که در نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز شرکت کردند: انتظار دارند، به دلیل سودی که اوایل ماه آوریل (اواسط فروردین) نصیب سرمایه گذاران شد، بهای این فلز ارزشمند هفته آینده میلادی افزایش یابد .
به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، از ۳۳ نفر شرکت کننده در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز، بخش روزنامه نگاری شرکت کیتکو کانادا که کار آن خرید و فروش فلزات است، ۲۲ نفر اظهار نظر کردند. از این تعداد ۱۴ نفر معتقد به افزایش قیمت و چهار نفر معتقد به کاهش قیمت بودند. چهار نفر نیز قیمت طلا در هفته آینده را ثابت پیش بینی کردند.
شرکت کنندگان بازار شامل معامله گران، بانک های سرمایه گذاری، تاجران بازارهای آتی و تحلیلگران نمودارهای فنی هستند.
در هفته گذشته میلادی، اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته بودند قیمت طلا در این هفته که یکشنبه (فردا) به پایان می رسد، افزایش خواهد یافت.
قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن (خرداد) در ساعت ۱۱:۴۵ (جمعه) در بازار کامکس نیویورک ۱۶ دلار افزایش در هفته جاری میلادی را تجربه کرد.
برخی شرکت کنندگان بازار مانند باب تبات از صندوق سرمایه گذاری آرمور معتقدند: ارزش روبه کاهش دلار باید به تقویت ارزش طلا منجر شود.
جفری نیکولز مدیرعامل شرکت مشاوره ای فلزات ارزشمند آمریکا گفت: عوامل موثر در تقاضای طلا به عنوان یک دارایی مطمئن نظیر تنش ها میان روسیه و اوکراین و عدم اطمینان نسبت به رشد اقتصاد جهانی ممکن است، منجر به افزایش قیمت طلا شود.
وی همچنین از بازارهای سهام به عنوان عاملی ذکر کرد که به طور بالقوه می تواند به افزایش قیمت طلا منجر شود.
نیکولز اضافه کرد: با توجه به رابطه عکس سهام و طلا، در وال استریت احساس تغییر وجود دارد.
سال گذشته کاهش چشمگیر قیمت طلا موجب رویگردانی صندوق های سرمایه گذاری طلا و دیگر نهادهای سرمایه گذاری به ویژه صندوق های سرمایه گذاری اوراق بهادار با پشتوانه طلا از این فلز ارزشمند و روی آوری آنها به بازار سهام بویژه سهام شرکت های توسعه فناوری شد.
نیکولز ادمه داد: اکنون عکس این قضیه وجود دارد و موجب می گردد برخی سرمایه گذاران دوباره به خرید طلا روی آورد، این بار یک بار دیگر با افت تقاضای سهام، قیمت طلا بالا می رود.
تعداد کمی از شرکت کنندگان بازار که معتقد به کاهش قیمت ظرف هفته آینده هستند می گویند، طلا در نمودارهای فنی در منطقه قیمتی بین یک هزار و ۳۲۵ و یک هزار و ۳۳۰ دلار در هر اونس دارای مقاومت است و احتمال نمی رود در کوتاه مدت از این محدوده فراتر رود.
برخی شرکت کنندگان بازار نظر خاصی در مورد قیمت طلا در هفته میلادی آینده نداشتند و جردن الیسو اقتصاددان ارشد شرکت طلای استرالیا یکی از آنها است.
وی در این زمینه گفت: تداوم افت شاخص بازارهای سهام همراه با کاهش بازده اوراق قرضه می تواند به افزایش قیمت طلا منجر شود، لیکن ثبات بازار دارایی های دارای ریسک و آرام شدن تنش ها در اوکراین می تواند به خروج سرمایه از بازار طلا منجر شود. بنابراین به لحاظ فنی، قیمت طلا به نظر می رسد تغییر نخواهد کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |