پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 1794 13:41 1393/02/23
پیش بینی افزایش قیمت طلا اشتباه بود

پیش بینی افزایش قیمت طلا اشتباه بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پیش بینی افزایش قیمت طلا اشتباه بود

پیش بینی افزایش قیمت طلا اشتباه بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : پیش بینی سرمایه گذاران در مورد افزایش قیمت جهانی طلا برای دومین هفته متوالی اشتباه از آب درآمد.
به گزارش بلومبرگ، سفته بازان طلا برای دومین هفته پیاپی در مورد چگونگی تغییر قیمت ها اشتباه قضاوت کردند، زیرا چشم انداز کاهش محرک های پولی توسط بانک مرکزی آمریکا موجب کاهش قیمت طلا در معاملات آتی شد .
گردانندگان پول در صندوق های سرمایه گذاری، بیش از آنکه طلا بفروشند، طلا خریدند به طوری که خالص خرید طلا به امید افزایش قیمت در آینده در هفته منتهی به شش مه (16 اردیبهشت) به بیشترین میزان از ماه فوریه (بهمن) رسید. فردای آن روز (هفت مه)، پس از آنکه رییس بانک مرکزی آمریکا ژانت یلن، چهار بار کاهش میزان خرید ماهانه اوراق قرضه از ماه نوامبر (آبان) تاکنون را به دلیل وجود نقاط قوت کافی و قابل اتکا در اقتصاد داخلی، مناسب اعلام کرد؛ قیمت ها بیشترین کاهش خود در سه هفته اخیر را تجربه کرد.
در طول 14 هفته از ماه ژانویه (11 دی) به بعد، سرمایه گذاران با هفت بار پیش بینی نادرست، 50 درصد در پیش بینی های خود اشتباه کرده اند.
قیمت ها که در تاریخ 17 مارس (26 اسفند 92) به رکورد شش ماه رسیده بود، دوباره 8.9 درصد کاهش یافت.
یلن در تاریخ هفت مه (17 اردیبهشت) به کنگره گفت: در حالی که هزینه های استقراض (نرخ های بهره) برای مدت قابل توجهی نزدیک صفر خواهد بود، سیاستگذاران بانک مرکزی به کاهش شتاب خرید اوراق قرضه، براساس زمانبندی برنامه ریزی شده، ادامه خواهند داد.
هفته گذشته میلادی، قیمت طلا در معاملات آتی بازار کامکس نیویورک 1.2 درصد کاهش یافت و به یک هزار و 287 دلار و 80 سنت در هر اونس رسید و در ساعت 11:26 صبح امروز (دوشنبه) به وقت سنگاپور نیز هر اونس طلا در بازار کامکس، به قیمت یک هزار و 287 دلار و 50 سنت معامله شد.
هفته گذشته میلادی، شاخص اس.اند.پی 24 قلم کالا در معاملات تحویل فوری شش دهم درصد کاهش پیدا کرد، در حالی که شاخص ام.اس.سی.آی تمام بازارهای سهام جهان سه دهم درصد کاهش را تجربه کرد.
بحران اوکراين قيمت طلا را نيز افزايش داد
افزایش تنش های ژئوپلیتیک بین روسیه و غرب بر سر بحران اوکراین و ادامه روند کاهش ارزش دلار در مقابل دیگر ارزهای معتبر جهان، باعث افزایش قیمت طلا در بازار جهانی شده است.
بحران سیاسی و تنش های ژئوپلیتیک بین روسیه و اوکراین از یک سو و کاهش ارزش دلار در برابر دلار ارزهای معتبر جهان باعث افزایش قیمت طلا در بازار جهانی شده است.به طوری که قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز دوشنبه بازار معاملات فلزات گرانبهای لندن از 1290 دلار نیز گذشت.
تقابل روسیه و کشورهای غربی در بحران اوکراین باعث شد تا قیمت طلا از پایین ترین حد خود از ماه آوریل گذشته خارج شود.در ماه آوریل قیمت طلا آنچنان کاهش یافته بود که چنین کاهشی از دو و نیم ماه پیش تا این تاریخ سابقه نداشته بود.
قیمت این فلز گرانبها در پایان معاملات روز دوشنبه گذشته در هر اونس آن از 1300 دلار نیز گذشته بود. اگر روند افزایش تنش ها بین روسیه و غرب بر سر بحران اوکراین افزایش یاید و روند کاهش ارزش دلار در مقابل دیگر ارزهای معتبر جهان نیز به روند کنونی خود ادامه دهد بهای هر اونس طلا بار دیگر از 1300 دلار فراتر خواهد رفت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |