جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 2092 13:49 1393/03/06
پیش‌بینی قیمت طلا از زبان رییس اتحادیه

پیش‌بینی قیمت طلا از زبان رییس اتحادیه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پیش‌بینی قیمت طلا از زبان رییس اتحادیه

پیش‌بینی قیمت طلا از زبان رییس اتحادیه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : روند نزولی کاهش قیمت سکه و طلا ادامه دارد؛ هر چند کاهش قیمت‌ها کاملا نامحسوس است، اما برخلاف انتظارها، بازار سکه و طلا روزهای باثبات و توام با کاهش قیمت‌ها را می‌گذرد .
 بررسی قیمت سکه و طلا در 10 روز گذشته حاکی از آن است که بیشترین تغییر قیمتی را در رابطه با نیم‌سکه شاهد بودیم؛ به‌طوری که هر ربع سکه بهار آزاد از 301 هزار تومان در 24 اردیبهشت‌ماه به 289 هزار تومان کاهش یافته است. همچنین هر دلار آمریکا از 3245 تومان در 24 اردیبهشت‌ماه به 3285 تومان افزایش یافته است.
محمد کشتی‌آرای، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر درباره وضعیت کنونی و آتی بازار به تراز اظهار داشت: نمی‌توان پیش‌بینی از آینده بازار داشت.
وی افزود: کسی که بداند چه اتفاقی می‌افتد، یک‌شبه میلیاردر می‌شود.
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان این‌که ما نمی‌توانیم از یک ساعت آینده بازار پیش‌بینی داشته باشیم، تصریح کرد: کاهش قیمت سکه و طلا خیلی جزئی بوده است.کشتی‌آرای ادامه داد: 5 هفته است که قیمت جهانی طلا تغییر نکرده و تغییرات هم خیلی جزئی است.
وی عنوان کرد: روال اقتصادی دنیا یک روال ثابتی را می‌گذراند و اتفاق خاصی در حوزه اقتصاد بین‌الملل یا اتفاق خاصی در حوزه سیاسی دنیا اتفاق نیفتاده است؛ در نتیجه قیمت‌ها در روال ثابتی حرکت می‌کند.
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر درباره خرید و فروش‌ها در بازار متذکر شد: روال عادی است و دیگر کسی سرمایه‌گذاری روی قیمت طلا نمی‌کند.
کشتی‌آرای خاطرنشان کرد: در حال حاضر دادوستدها کاملا عادی است و هیچ تقاضای اضافی‌ای وجود ندارد و مردم فقط به خاطر احتیاج خود به بازار مراجعه می‌کنند.
دوعامل مهم تاثیر گذار بر قیمت طلا
در حالی که قیمت طلا همچنان زیر 1300 دلار تثبیت شده تحلیلگر ارشد موسسه نانهوا فیوچرز بر این باور است که در کوتاه مدت نوسانات مربوط به ارزش یورو در برابر دلار و بحران اوکراین بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا خواهد داشت.
به گزارش بلومبرگ، در حالی که ادامه نگرانی های بین المللی نسبت به بحران داخلی اوکراین از سویی موجب تقویت قیمت طلا می شود ولی از سوی دیگر کاهش ارزش یورو در برابر دلار فشار زیادی را بر قیمت این فلز زرد وارد کرده است.
بر اساس این گزارش پترو پروشنکو رئیس جمهور جدید اوکراین بر عزم دولت جدید کی یف برای مقابله با استقلال طلبان در شرق این کشور تاکید کرده است.
در حالی که ارزش یورو در برابر دلار از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون 1.4 درصد کاهش داشته ولی قیمت طلا با تغییر چندانی روبرو نشده است. سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا در هفته آینده هستند.
ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا پیش از این بر لزوم کاهش بیشتر ارزش یورو تاکید کرده است. به نظر می رسد مقام های بانک مرکزی اروپا در نشست آتی خود کاهش نرخ بهره و اجرای سیاست های محرک پولی بیشتر را در اولویت قرار خواهند داد که این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود.
"به گزارش طلا ، ژیا یینگ یینگ" کارشناس برجسته نانهوا فیوچرز تاکید کرد: قیمت طلا در محدوده 1300 دلاری تثبیت شده است. در حالی که اوکراین عاملی موثر برای حمایت و تقویت قیمت طلا است ولی کاهش ارزش یورو در برابر دلار فشار زیادی بر قیمت این فلز زرد وارد کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |