پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 156200 15:22 1400/07/10
پیش‌بینی بازار مسکن ایران در نیمه دوم سال

پیش‌بینی بازار مسکن ایران در نیمه دوم سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پیش‌بینی بازار مسکن ایران در نیمه دوم سال

پیش‌بینی بازار مسکن ایران در نیمه دوم سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، عباس زینعلی اظهار کرد: مهاجرتهایی که تا پیش از این توسط ایرانی‌ها به کشورهای اروپایی و آمریکایی انجام می شد حالت تحصیلی یا تفریحی داشت که در حال حاضر آن مدلها چندان پذیرفته شده نیست؛ زیرا سخت، مشقت‌بار و تا حدی تحقیرآمیز شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری، شکل جدیدی از مهاجرت ایرانی‌ها است که عمدتا به ترکیه انجام می‌شود. به هر حال گروهی از مردم دلشان می‌خواهد نوع دیگری از زندگی را در یک فضای متفاوت تجربه کنند. این عده یا فضای روحی‌شان هماهنگی چندانی با فرهنگ غالب در ایران ندارد یا از فرصتهای کاری و رشد آنچنانی در ایران برخردار نیستند.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: به هر حال یک سیاه‌نمایی دائم توسط جریان خارج از کشور درخصوص ایران وجود دارد که به برخی مخاطب القا می‌کند با خروج از کشور به بهشت بروید. کاری به خوب یا بد بودن این موضوع ندارم که البته معتقدم تصویر اشتباهی است. اما کشورهایی که از طریق فروش املاک به شهروندان دیگر کشورها اقامت می‌دهند آینده این افراد را بسیار روشن جلوه می‌دهند.

به گفته زینعلی، هدف کسانی که در خارج از ایران اقدام به خرید مسکن می‌کنند حفظ یا ارتقای سرمایه نیست. کما اینکه قیمت مسکن در ترکیه بعضا از ایران پایین‌تر است و دولت ترکیه هم اجازه رشد آنچنانی قیمت خانه را نمی‌دهد؛ زیرا آنها نمی‌گذارند به قیمت پولدار شدن یک عده از مالکان، دیگر شهروندان نابود شوند.

پیش‌بینی بازار مسکن ایران در نیمه دوم سال

وی درباره آخرین تحولات بازار مسکن تهران در شهریورماه ۱۴۰۰ گفت: علت رونق نسبی بازار مسکن در شهریورماه، امن بودن سرمایه‌گذاری در این حوزه است. فعال اقتصادی وقتی بررسی می‌کند می‌بیند که هیچکدام از بازارهای موازی به اندازه مسکن اطمینان بخشی یا سودآوری مورد انتظار را ندارند. نیاز به مسکن در جامعه کماکان وجود دارد و سرمایه‌گذار به خوبی از ایجاد فاصله بین عرضه و تقاضا مطلع است.

زینعلی تاکید کرد: بازارهای دیگر مثل طلا یا ارز بعضا سرمایه ها را دچار آسیب می‌کنند. در نتیجه مردم سراغ مطمئن‌ترین بخش برای حفظ داریی‌های خود می‌روند که آن هم خرید واحدهای مسکونی، تجاری و اداری است. بخصوص در واحدهای مسکونی تقاضای موثری در کشور ما همواره وجود دارد.

این کارشناس بازار مسکن درباره پیش‌بینی قیمت خانه در نیمه دوم سال گفت: با اینکه همه چیز بستگی به اجرای سیاستهای دولت دارد اما بیش از یک رشد ملایم برای بازار مسکن نمی‌توان متصور بود. ممکن است اواخر سال جاری به دلیل نیاز سنتی بازار، قیمتها یک عدد کوچکی جابه‌جا شود اما قطعا جهشی نخواهد بود؛ زیرا عامل محرک آنچنانی دیده نمی‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |