جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 157064 13:41 1400/07/18
پیشنهاد افزایش وام ساخت مسکن روستایی به 200 میلیون تومان

پیشنهاد افزایش وام ساخت مسکن روستایی به 200 میلیون تومان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پیشنهاد افزایش وام ساخت مسکن روستایی به 200 میلیون تومان

پیشنهاد افزایش وام ساخت مسکن روستایی به 200 میلیون تومان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، اکبر نیکزاد‌ در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد کمتر از حد انتظار بنیاد مسکن در سال‌های گذشته جبران می‌شود؟ اظهار داشت: برای اینکه یک تسهیلات روستایی به مقصد اصابت کند، ابتدا خانوار روستایی باید به بنیاد مسکن مراجعه کند، سپس بنیاد مسکن پرونده را به بانک معرفی کرده و پس از آن نظام فنی مهندسی روستایی نقشه ساخت را مشخص می‌کند. پس از این مرحله بانک 5 بار و پس از تایید مراحل ساخت نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام خواهد کرد.

نیکزاد ضمن تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته بنیاد مسکن سالانه 200 هزار واحد مسکونی را به سرانجام رسانده است،‌ افزود: سامانه بنیاد مسکن، سامانه قوی‌ای است و همه این آمار از سامانه به دست آمده است.

* پیشنهاد تسهیلات 200 میلیون تومانی تسهیلات ساخت مسکن روستایی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شورای پول و اعتبار برخلاف قانون بودجه سال 1400 رقم تسهیلات روستایی را به جای 300 میلیون تومان به 100 میلیون تومان کاهش داده و بنیاد مسکن چه اقدامی در مقابل این تخلف قانونی انجام می‌دهد؟ اظهار داشت: در جلسه شورای عالی مسکن رئیس جمهور بر مسئله ساخت مسکن روستایی تاکید کرد و ما در آن جلسه پیشنهاد تصویب تسهیلات ساخت 200 میلیون تومانی را ارائه کردیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در راستای تاکید رئیس جمهور بر نوسازی بافت فرسوده روستاها این سقف تسهیلات مورد موافقت قرار بگیرد.

نیکزاد در تشریح مبنای در نظر گرفته شده برای ارائه پیشنهاد تسهیلات 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تاکید کرد: خانوارهای روستایی با توجه به دسترسی زمین می‌توانند در هر متراژی که خواستند واحد مسکونی خود را بسازند، اما مبنای ارائه تسهیلات ما ساخت یک واحد مسکونی 60 مترمربعی است و تسهیلات 200 میلیون تومانی برای پوشش صد درصدی آن کافی است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |