پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 171284 19:04 1400/11/11
پیشروی قیمت نفت به سمت مرز ۱۰۰ دلار

پیشروی قیمت نفت به سمت مرز ۱۰۰ دلار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پیشروی قیمت نفت به سمت مرز ۱۰۰ دلار

پیشروی قیمت نفت به سمت مرز ۱۰۰ دلار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش 100 درصدی و یک دلار و11سنت به قیمت91دلار و 14سنت رسید.

این در حالی بود که ، قیمت نفت اوپک باافزایش25 درصدی  وبا 21 سنت افزایش به 84دلارو82سنت رسید.

همچنین قیمت نفت سنگین نفت ایران  با کاهش4.78درصدی وبا 3 دلار و 60سنت کاهش به 71 دلارو69سنت رسید.

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها پیرامون عرضه و تنشهای سیاسی در اروپای شرقی و خاورمیانه، بیش از یک درصد صعود کرد و به سوی ثبت بزرگترین رشد ماهانه در حدود یک سال گذشته پیش می‌رود.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر شرکت فوجیتومی سکیوریتیز درباره وضعیت جاری بازارهای نفت گفت: نگرانیها نسبت به کمبود عرضه جهانی به همراه ریسکهای ژئوپلیتیکی باعث شده است بازار هفته را با عملکرد قوی آغاز کند. با این انتظار که اوپک پلاس احتمالا سیاست افزایش تدریجی تولید را ادامه می دهد، قیمتهای نفت احتمالا هفته جاری عملکرد مثبت خود را حفظ می کنند و نفت برنت بالای ۹۰ دلار می ماند در حالی که وست تگزاس اینترمدیت به سمت ۹۰ دلار می رود.

تولیدکنندگان بزرگ در اوپک و متحدانش که به اوپک پلاس معروف هستند، در راستای تسهیل محدودیت عرضه‌ای که از سال ۲۰۲۰ به اجرا گذاشتند، از اوت سال ۲۰۲۱ هر ماه تولید ماهانه را به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده‌اند. اما به دلیل محدودیتهای تولید بعضی از اعضای این گروه، موفق نشدند اهداف تولید را محقق کنند.

بازار به نشست دوم فوریه وزیران اوپک پلاس متمرکز شده است. چندین منبع آگاه به رویترز اظهار کردند اوپک پلاس احتمالا به برنامه افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز برای مارس پایبند می‌ماند.

به گفته جان کمپ، نویسنده رویترز، قیمتهای نفت تحت تاثیر کمبود شدید عرضه در سال ۲۰۲۱، نشانه‌های داغی بیش از حد را نشان می دهند. ذخایر به سطح اندکی رسیده‌اند و ظرفیت مازاد تولید جهانی زیادی برای بالا بردن تولید در کوتاه مدت وجود ندارد.

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی ANZ Research،  ترافیک در اروپا با کاهش موارد ابتلا به اُمیکرون کاهش پیدا کرده است. در آمریکا تقاضا برای بنزین تنها چهار درصد پایین سطح سال ۲۰۱۹ است که نتیجه تقاضای بهتر از نرخ پیش بینی شده در نوامبر است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |