جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 146340 13:54 1400/04/06
پیشرفت 60 درصدی پروژه انتقال آب از سد طالقان جهت شرب مردم شهرستان آبیک

پیشرفت 60 درصدی پروژه انتقال آب از سد طالقان جهت شرب مردم شهرستان آبیک

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پیشرفت 60 درصدی پروژه انتقال آب از سد طالقان جهت شرب مردم شهرستان آبیک

پیشرفت 60 درصدی پروژه انتقال آب از سد طالقان جهت شرب مردم شهرستان آبیک

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

استاندار قزوین به همراه نمایندگان مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار و امام جمعه شهرستان آبیک، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین و جمعی از مدیران و مسئولین استانی ضمن کلنگ زنی پروژه احداث تصفیه خانه اضطراری از روند اجرای پروژه آبرسانی به شهرستان آبیک از سد طالقان بازدید بعمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین دکتر جمالی پور استاندار قزوین در حاشیه این عنوان داشت: امیدواریم ضمن اتمام عملیات اجرایی خط انتقال، احداث تصفیه خانه اضطراری آب شرب نیز به سرعت پایان یابد تا بتوانیم هرچه سریعتر شاهد تحقق وعده خود در جهت تامین آب شرب با کیفیت برای مردم شهرستان آبیک باشیم. هرچند که پیش بینی اولیه ما اتمام پروژه در تیرماه بود ولی به دلیل پیشامدن مشکلات اجرایی از جمله وجود بستر سنگی در مسیر خط انتقال و یا نفوذ آب در ترانشه های ایجاد شده سبب ایجاد تاخیر در روند اجرایی پروژه گردید و در حال حاضر با توجه به افزایش شیفت ها و جبهه‌های کاری و همچنین افزایش تعداد ماشین آلات امیدواریم تا قبل از شهریورماه اجرای خط انتقال به سرانجام برسد و در نهایت با ساخت تصفیه خانه اضطراری در هفته دولت بتوانیم شاهد آبرسانی از سد طالقان جهت تامین آب شرب به شهرستان آبیک باشیم.
دکتر جمالی پور همچنین افزود: این پروژه در تعهد دولت است و تمام تلاش ها برای تامین باقی مانده اعتبارات در حال انجام است تا این پروژه اولویت دار استان هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.
دکتر سیاهکلی مرادی رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به روند مناسب اجرای پروژه آبرسانی از سد طالقان به شهرستان آبیک اظهار داشت: مسیر خط انتقال علیرغم بستر سنگی و وجود مشکلات پیش بینی نشده با تلاش و همت شبانه روزی و با استفاده از ادوات و تجهیزات مناسب و انجام عملیات انفجار باز شده و در حال حاضر نیز شاهد لوله‌گذاری با کیفیت بالا در این مسیر هستیم.
 وی افزود: این پروژه برای ما به عنوان نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و حیاتی می باشد چرا که این کار بزرگ می تواند سبب احیای شهرستان آبیک گردد، لذا ضمن برگزاری جلسات هفتگی با مسئولین مربوطه، در جریان روند اجرایی پروژه نیز قرار می گیریم تا بتوانیم با حل مشکلات پروژه بزودی شاهد بهره مندی مردم شریف شهرستان آبیک از نعمت آب شرب گوارا باشیم.
دکتر محمدبیگی دیگر نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک نیز با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در خصوص تامین آب شرب شهرستان آبیک با مسئولین و مدیران مربوطه تصریح کرد: امروز خیلی خوشحالیم که شاهد ورود بیش از ۷۰ درصد لوله های خط انتقال به کارگاه و تسریع در روند لوله‌گذاری هستیم و این کار میسر جز با همدلی و همکاری همه عوامل و مسئولین میسر نمی شد. 
دکتر محمد بیگی با اشاره به این موضوع که کارهای بزرگ نیاز به اراده دارد که خوشبختانه در این پروژه شاهد آن هستیم،  افزود: در خصوص تامین اعتبارات و بودجه مورد نیاز جهت اجرای پروژه نیز اقدامات لازم در مجلس توسط نمایندگان استان صورت گرفته و امیدواریم این روند خوب اجرا تا پایان کار با همین سرعت ادامه یابد. 
مهندس ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به آخرین وضعیت پروژه اظهار داشت: در حال حاضر پروژه درسه شیفت کاری و در سه جبهه کاری با پیشرفت بیش از 60 درصدی در حال اجرا می باشد و چیزی حدود 70 درصد از لوله های مورد نیاز به محل پروژه منتقل شده است و باقیمانده لوله ها نیز در مرحله ساخت می باشد. وی افزود: با اجرای این پروژه و احداث تصفیه خانه اضطراری آب شرب جمعیتی در حدود ۱۰۰ هزار نفر از آب شرب با کیفیت تا افق ۱۴۲۵ بهره مند می شوند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در خصوص فاز بعدی پروژه نیز عنوان داشت: برای ادامه مسیر خط انتقال تا شهرستان تاکستان که ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا را شامل می شود نیاز به اعتباری در حدود ۲ هزار میلیارد تومان هست که تامین و تخصیص این مبلغ در توان دولت برای بازه زمانی کوتاه نبود لذا با رایزنی‌های صورت گرفته و پیگیری‌های بعمل آمده تصمیم گرفتیم از توان و سرمایه بخش خصوصی با ارائه مشوق هایی جهت تکمیل پروژه استفاده نماییم. که بعد از تهیه مدل‌های مالی و اسناد مناقصه، فرآیند برگزاری مناقصه نیز انجام شده و در حال حاضر ۴ سرمایه گذار بزرگ اسناد و مدارک خود را جهت بررسی به این شرکت ارسال نموده اند و پیش بینی می شود ظرف یک ماه آینده سرمایه گذار فاز بعدی پروژه نیز مشخص شود.
مهندس ملکی در پایان با اشاره به روند اجرایی تصفیه‌خانه پروژه آبرسانی به شهرها و روستاهای استان گفت: تصفیه خانه پروژه مذکور به صورت BOT به سرمایه‌گذار واگذار شده و پروژه در حال احداث می باشد ولی تا تکمیل آن و آماده شدن جهت بهره‌برداری مقرر شده از تصفیه خانه اضطراری جهت تامین آب شرب شهرستان آبیک استفاده نماییم که طرح این تصفیه خانه توسط مشاور این شرکت تهیه و بعد از تصویب جهت اجرا در اختیار همکاران مان در شرکت آبفای استان قرار داده شد که مراسم کلنگ‌زنی آن نیز صورت پذیرفته و امیدواریم این دو پروژه یعنی اجرای خط انتقال آبرسانی به شهرستان آبیک و احداث تصفیه‌خانه اضطراری به موازات هم با سرعت مناسب اجرا تا در هفته دولت بتوانیم به وعده خود جهت تحقق آرزوی دیرینه مردم شهرستان آبیک جامه عمل بپوشانیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |