جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 179450 15:16 1401/02/25
پیشرفت ۵۴ درصدی پروژه مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم‌یدکی و قطعات خودرو

پیشرفت ۵۴ درصدی پروژه مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم‌یدکی و قطعات خودرو

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پیشرفت ۵۴ درصدی پروژه مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم‌یدکی و قطعات خودرو

پیشرفت ۵۴ درصدی پروژه مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم‌یدکی و قطعات خودرو

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، «محمدمهدی برادران» در هفتمین نشست ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی افزود: میزان پیشرفت این پروژه در استان‌های کشور نیز با هم‌افزایی ایجادشده، بسیار خوب بوده است.

وی با اعلام این‌که با حداقل برخورد به بیشترین هم‌افزایی در زنجیره بازار رسیدیم، ادامه‌داد: اصلاحات و برنامه‌های تحولی در این حوزه شروع‌شده است تا به زیست‌بوم بازار پایدار برسیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وزارت صمت تصریح کرد: شیوه‌نامه مدیریت و نظارت بر مبارزه با قاچاق لوازم‌یدکی و قطعات خودرو در سطح عرضه آماده‌شده است که به‌زودی نهایی خواهد شد.

در این نشست همچنین «محسن شکرالهی» مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی و اداری وزارت صمت ضمن ارائه گزارشی در خصوص مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی در حوزه لوازم‌خانگی، با تأکید بر مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه، بیان داشت: با توجه به مأموریت معاونت صنایع عمومی در این حوزه، برنامه جامعی با هماهنگی بخش خصوصی در حوزه نظام تولید و توزیع در دست اجرا است که اجرای این برنامه سبب برخورد جدی، راهبردی و عملیاتی با موضوع قاچاق کالا می‌شود.

وی با اعلام اینکه واحدهای تولیدی نیز با صدور بیانیه‌ای حمایت قاطع خود را از طرح مبارزه با قاچاق کالای وزارت صمت اعلام کرده‌اند، گفت: سعی داریم در کنار مبارزه با قاچاق، افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی را نیز در دستور کار قرار دهیم.

مبارزه با قاچاق کالا با جدیت پیگیری می‌شود

«محمدرضا نجفی‌منش» رئیس هیئات مدیره انجمن همگن قطعه‌سازان خودرو کشور و رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق تهران نیز اقدام وزارت صمت در مبارزه با قاچاق کالا را حرکتی بسیار اساسی توصیف کرد.

وی تصریح‌کرد: همه مجموعه‌های ذی‌ربط ازجمله قوه قضائیه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تولیدکنندگان و بخش خصوصی در این ستاد دورهم جمع شده‌اند و مسائل مربوطه را با جدیت پیگیری می‌کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن همگن قطعه سازان خودرو کشور با اعلام این‌که با تمام توان و انرژی در خدمت این طرح خواهم بود، تأکید کرد: با پیگیری امور، موضوع مبارزه با قاچاق کالا به سرانجام خوبی خواهد رسید و افکار عمومی نیز باید در جریان کار قرار بگیرند.

نگاه سیستماتیک وزارت صمت به موضوع مبارزه با قاچاق کالا

«محمدرضا شهیدی» دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری کشور نیز با بیان این‌که نگاه سیستماتیک به موضوع مبارزه با قاچاق کالا اقدام ارزنده‌ای توسط وزارت صمت است، اعلام‌کرد: پیش‌از این کارهای مقطعی زیادی انجام‌شده بود، اما اکنون یک کار جمعی با هم‌افزایی همه اجزاء و نگاه سیستمی انجام می‌شود، به‌گونه‌ای که حداقل برخوردهای فیزیکی را داشته باشیم.

وی این موضوع را اقدامی روبه‌جلو توسط وزارت صمت دانست و گفت: وزارت صمت طرح مبارزه با قاچاق کالا را با جدیت دنبال می‌کند، جلسات ستاد به‌صورت منظم برگزار می‌شود و به‌ یقین تداوم این موضوع چالش جدی برای قاچاقیان خواهد بود.

همچنین «عباس هاشمی» دبیر کل انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران در این جلسه افزود: انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران با همه قوا از طرح مبارزه با قاچاق کالای وزارت صمت حمایت می‌کند و در کنار وزارت صمت خواهد بود تا با عزمی راسخ با قاچاق لوازم‌خانگی مبارزه شود.

وی باراز امیدواری کرد با تعامل انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی با وزارت صمت به سمت تعریف سازوکار عرضه و تقاضا و تعامل بهتر در این خصوص حرکت کنیم.

«شانه ساز» دبیر انجمن صنایع لوازم‌خانگی کوچک نیز گفت: انجمن صنایع لوازم‌خانگی کوچک حامی و پشتیبان طرح مبارزه با قاچاق کالای وزارت صمت است و با این طرح همکاری می‌کند، امیدوارم این طرح به نتیجه مطلوب برسد تا مردم آثار آن را لمس کنند.

گفتنی است، هفتمین جلسه از سلسله نشست‌های ستاد «مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی» وزارت صمت امروز با حضور قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، معاون صنایع عمومی وزیر صمت، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برگزار شد.

۶ جلسه پیشین این سلسله نشست‌ها نیز با همراهی نهادهای مختلف ازجمله قوه قضائیه، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ملی استاندارد، گمرک، ناجا، سپاه، تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی و غیره برگزار شده بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |