پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 119332 11:57 1399/08/21
پژوهشگران سرمایه های اصلی کشور هستند

پژوهشگران سرمایه های اصلی کشور هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پژوهشگران سرمایه های اصلی کشور هستند

پژوهشگران سرمایه های اصلی کشور هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روزنامه جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند؛ در این نشست که با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند و اعضاء شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۹در سالن شهید عبدالرضا موسوی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، ضمن مروری بر برگزاری مراسم سال گذشته و دریافت نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات؛ تعیین چگونگی برگزاری برنامه های هفته پژوهش سال جاری با توجه به شیوع گسترده بیماری کویید ۱۹ و چگونگی تقدیر از پژوهشگران برگزیده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قدرت اله طمیمیان با اشاره به دستاوردهای هفته پژوهش و فن آوری سال گذشته در منطقه آزاد اروند و با تأکید بر اینکه پژوهشگران سرمایه های اصلی کشور هستند؛ خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اهدافی که هفته پژوهش دنبال می کند تبدیل علم و دانش روز به ارزش و ایجاد جهش در راستای تولید و بخش های دیگر جامعه است.

 وی تصریح کرد: از جمله مواردی که کشورهای پیشرفته به آن توجه کرده اند؛ تبدیل علم به ثروت بوده و در همین راستا توانسته اند علمی که در اختیار نخبگان است را وارد بدنه جامعه، اقتصاد و تولید کنند و مشکلات جوامع شان را در زمینه های مختلف حل و رشد چشمگیری داشته باشند.

طمیمیان اظهار داشت: در این کشورها دانشگاه ها بعنوان دانشگاه های نسل چهارم و حتی فراتر از آن مرجع جامعه هستند و در جایگاهی قرار دارند که جوامع بشری تمام مشکلات سخت و پیچیده شان را با مراجعه به دانشگاه ها حل می کنند.

مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند نیز نقش پژوهش در توسعه کشور را تعیین کننده دانست و اذعان داشت: کشور ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه باید به امر تحقیق و پژوهش توجه بیشتری داشته باشد به همین دلیل اگر بین بدنه اقتصاد و نخبگان دانشگاهی ارتباط صحیحی وجود داشته باشد قاعدتا بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل و به دستاوردهای مهمی می توانیم برسیم.

وی اهداف بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور را مهم ارزیابی کرد و افزود: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در کشور و ارتقای منزلت و جایگاه پژوهش و فناوری، معرفی توانمندی های پژوهشی، فناوری و نوآور کشور، تشویق، تقویت و ایجاد انگیزه در اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و فناوران کشور در کنار فراهم سازی زمینه ارتباط حوزه تخصصی با حوزه پژوهش و فناوری از جمله اهداف اصلی این رویداد است.

الیاسی ادامه داد: شعار هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۹« پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» است که  با توجه به آن روزهای این هفته نیز نام گذاری شده اند.

علی الیاسی در توضیح نام روزهای این هفته، گفت: «پژوهش و فناوری: مدرسه و دانشگاه»، «پژوهش و فناوری: مشارکت ملی»، «پژوهش، فناوری و جهش تولید»، «بزرگداشت پژوهشگران و فناوران»،«پژوهش فناوری و علوم انسانی» و« پژوهش، فناوری و اثر بخشی اجتماعی » اسامی روزهای این هفته است که با توجه به آن برنامه ریزی های گوناگونی انجام شد



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |