پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 165410 15:21 1400/09/22
پوند ریزش و دلار به ثبات رسید

پوند ریزش و دلار به ثبات رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پوند ریزش و دلار به ثبات رسید

پوند ریزش و دلار به ثبات رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، در معاملات امروز بازار جهانی ارز دلار تغییر چندانی نداشت و در واقع منتظر برگزاری نشست پیش روی هیات مدیره بانک مرکزی فدرال آمریکاست، اما پس از آنکه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، درباره تبعات شیوع نوع جدید ویروس کرونا که به تازگی در انگلیس شایع شده هشدار داد، ارزش پوند پایین آمد.

شاخص ارزش دلار که برابری این ارز با 6 ارز دیگر را ارزیابی می‌کند، امروز به 96.091 رسید که نسبت به چند روز پیش که خبر پخش شدن نوع جدید ویروس کرونا به نام امیکرون منتشر نشده بود به میزان یک درصد پایین آمده است.

ارزش ین ژاپن هم امروز پایین آمد و به 113.51 ین در برابر دلار رسید. یورو هم امروز رشد ارزش داشت و به 1.1316 دلار رسید. صحبت‌های بوریس جانسون، ارزش پوند انگلیس را به 1.3257 دلار پایین آورد.

جانسون گفته که انگلیس با احتمال شکل‌گیری یک موج سنگین کرونا روبرو شده؛‌ چراکه دو دز واکسیناسیون هم برای جلوگیری از ویروس امیکرون کافی نیست.

بازارها درواقع نگران تبعات شیوع امیکرون هستند و با نوسان به صحبت‌های نخست وزیر انگلیس واکنش نشان دادند. البته گزارشات که تاکنون منتشر شده نشان می‌دهد که احتمالا نوع جدید کرونا خیلی تهاجمی‌تر از انواع دیگر این ویروس نیست.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |