جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 112349 13:04 1399/06/31
پولشویی کره شمالی  توسط بانک های آمریکایی

پولشویی کره شمالی توسط بانک های آمریکایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پولشویی کره شمالی  توسط بانک های آمریکایی

پولشویی کره شمالی توسط بانک های آمریکایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، اطلاعاتی که اخیرا به صورت محرمانه به دست آمده نشان می‌دهد که کره شمالی سال‌ها توانسته با استفاده از شرکت‌های ساختگی و به کمک شرکت‌های چینی به نقل و انتقال پول در بانک‌های بزرگ آمریکایی بپردازد.

حجم مبالغی که برای کره شمالی توسط شرکت‌های ساختگی جابجا شده در برخی موارد بسیار سنگین بوده و فاصله آنها بین چند ساعت تا چند روز بوده است.

اسناد محرمانه نشان می‌دهد که برخی از این نقل و انتقالات پولی دلیل اقتصادی موجه و مشخصی نداشته است. گراهام بارو، کارشناس انگلیسی مبارزه با پولشویی می‌گوید اینگونه نقل و انتقالات پولی پوشش بوده و با هدف پنهان نگه داشتن منشا پول انجام می‌شود.

اسناد محرمانه به دست آمده حاکی از آن است که کره شمالی توانسته علیرغم وجود تحریم‌های بین‌المللی برای جلوگیری از دسترسی این کشور به منابع مالی اما در خارج از قلمروی خود اقدام به نقل و انتقالات مالی کند.

حجم پولی که برای کره شمالی در طول سالیان جابجا شده 174.8 میلیون دلار برآورد می‌شود و از طریق بانک‌های بزرگ آمریکا نظیر جی‌پی مورگان و بانک ملون نیویورک انجام شده است.

اریک لوربر، مقام سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا که اتفاقا در دوران حضور در دولت ترامپ روی تحریم‌های کره شمالی کار کرده، می‌گوید تمام آنچه اتفاق افتاده در حقیقت حمله کره شمالی برای دسترسی به نظام مالی آمریکا در طول یک بازه زمانی بلند و از طریق مسیرهای گوناگونی بوده که واقعا پیچیده بودند.

اسناد محرمانه مربوط به این دور خوردن تحریم‌های کره شمالی بخشی از پروژه فینسن است که از سوی کنسرسیوم بین‌المللی خبرنگاران تحقیق‌گر در قالب همکاری 400 خبرنگار و چند خبرگزاری در سراسر جهان به دست آمده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |