جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 118776 11:43 1399/08/18
پوستر "روز کیش" رونمایی شد

پوستر "روز کیش" رونمایی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پوستر "روز کیش" رونمایی شد

پوستر "روز کیش" رونمایی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روزنامه جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سید علیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش  از اثر گرافیکی کار شده در طراحی "پوستر روز کیش" با محتوای"خلقت، نیروی حیات، آزادی و صبر" خبر داد و گفت: عقاب سارگپه جنگلی تاجدار در اندیشه ایرانیان باستان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.

وی با بیان این که عقاب در میان ملل مختلف با مضامینی چون قدرت، اقتدار، تفوق، پیروزی، استحکام، تیزبینی، آزادی، شجاعت، آرزو، الوهیت، الهام، بردباری و بلند نظری شناخته شده است، افزود: عقاب در ادبیات ایران به جایگاهی ویژه و در شاهنامه فردوسی نگاهبانی و پرورش زال به این پرنده قدرتمند اشاره شده و مورد توجه قرار گرفته است.

علوی رضوی در خصوص انتخاب پرنده عقاب سارگپه جنگلی تاجدار در این طرح، اظهار داشت: این پرنده بومی جزیره کیش بوده و شمار زیادی از آن در این منطقه به چشم می خورد و از گونه پرندگان حمایت شده در ایران است. این پرنده کمیاب، اغلب بر روی درختان پهن برگ از جمله درختان نخل با استفاده از شاخه های کوچک و برگ برای خود لانه می سازند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نماد به کار رفته در پوستر "روز کیش" تحت عنوان "دریا" که بیانگر رمز حلقت انسان است گفت: دریا نمونه کامل خلقت خداوند و عنصر اصلی شکل گیری جزیره کیش و منشأ خیر و برکت برای کیشوندان و گردشگران این جزیره مرجانی است.

وی در ادامه تصریح کرد: خورشید نمادی از روشنایی، گرما و نشانه‌ی حیات، سرچشمه‌ی نیروی انسان و کیهان و مظهر مجسم نیروی آسمان و زمین است.

به گفته سید علیرضا علوی رضوی، لاک پشت پوزه عقابی در ادبیات ایران زمین، نماد "درنگ، صبر و تحمل" برای رسیدن به کمال بوده و جزء گونه های در خطر انقراض است.

شایان ذکر است ۲۰ آبان به عنوان " روز کیش" نام گذاری شده است. در این روز با اجرای دقیق ضوابط بهداشتی؛ برنامه های متنوع فرهنگی و هنری به منظور ایجاد نشاط و شادی در میان اقشار مختلف جامعه و همچنین افتتاح ۵ پروژه عمرانی و فرهنگی در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گفته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |