سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 123294 15:10 1399/09/16
پوتین: صنعت هوش مصنوعی یک "هیجان زودگذر" نیست

پوتین: صنعت هوش مصنوعی یک "هیجان زودگذر" نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پوتین: صنعت هوش مصنوعی یک "هیجان زودگذر" نیست

پوتین: صنعت هوش مصنوعی یک "هیجان زودگذر" نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک جلسه عمومی در کنفرانس بین المللی آنلاین "سفر هوش مصنوعی" تأکید کرد که صنعت هوش مصنوعی یک "هیجان زودگذر" نیست و به مرور محو نخواهد شد.

پوتین گفت: ما در حال تخصیص منابع جدی اعم از مادی و اداری برای ایجاد و توسعه فناوری‌ها هستیم. این به معنی خرج کردن این منابع، خرید ابزارهای پیشرفته و دیگر وسایل خانگی نیست. هوش مصنوعی به اصطلاح یک هیجان و مُد زودگذر یا جریان گذرا نیست که فردا و پس‌فردا محو یا ناپدید شود؛ خیر، این امر اتفاق نخواهد افتاد.

وی در ادامه تأکید کرد که در حافظه تاریخی جهان موارد بسیاری وجود دارد که در آن‌ها شرکت های بزرگ و جهانی و حتی کشورها در زمان ایجاد یک نوآوری فناورانه در خواب به سر می‌بردند و یک شبه از یک مرحله تاریخی حذف شدند. پوتین گفت: باید این موضوع را به یاد داشته باشیم.

از همکارانم در وزارت‌خانه ها، ادارات، مناطق مختلف فدراسیون روسیه، شرکت های دولتی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها می‌خواهم که اکنون صدای من را بشنوند؛ ما باید مسائلی را که دارای سطح جدیدی از پیچیدگی هستند، حل کنیم.

رئیس جمهور روسیه همچنین افزود که این امر، امتحان دشواری برای بسیاری است چرا که توانایی آن ها برای رها کردن ایده های نخ نما، الگوها و کلیشه ها و آمادگی برای تغییر، یادگیری و رهبری را به آزمون می‌گذارد.

وی ادامه داد: اما در عین حال، شرایط فعلی چالش الهام بخشی برای مدیران، سرمایه گذاران و مهندسان قوی، جسور و مدرن است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |