جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 11839 14:14 1394/01/29
پلمپ ذخایر زیرزمینی آب

پلمپ ذخایر زیرزمینی آب

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پلمپ ذخایر زیرزمینی آب

پلمپ ذخایر زیرزمینی آب

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

اجرای یک طرح ویژه آبی در شمال ایران

گروه امورزیربنایی: قائم مقام وزیر نیرو با اعلام ساخت بزرگترین تصفیه خانه آب در شمال کشور به منظور تامین آب شرب بهداشتی ۱۴شهر گفت: باید منابع غیرضروری و گران قیمت آبی، برای استفاده در زمان مورد نیاز پلمپ شود.

عملیات احداث فاز دوم بزرگترین تصفیه‌خانه آب شمال کشور با ظرفیت تصفیه‌ ۳هزار لیتر در ثانیه در گیلان آغاز شد. این تصفیه‌خانه پس از تکمیل طرح، ۱۴شهر معادل ۷۰درصد جمعیت استان گیلان را زیرپوشش خود قرار می‌دهد.

قائم‌مقام وزیر نیرو با تاکید بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های ملی گفت: در اجرای پروژه‌های ملی تنها نباید به درآمدهای عمومی دولت متکی بود، بلکه باید از منابع دیگر نیز بهره جست و با استفاده از مشارکت بخش خصوصی و قراردادهای BOT و EOC نسبت به تامین مالی پروژه ها اقدام کرد.

محمودی اظهارداشت: اجرای فاز دوم تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان پروژه بزرگ بهداشتی و زیست‌ محیطی کشور خواهد بود. با توجه به امر آبرسانی، این پروژه در دسته کارهایی است که نقش اساسی در بهره‌مندی مردم منطقه از آب شرب بهداشتی داشته است.

وی با بیان اینکه جامعه بر گردن حاکمیت حق دارد تصریح کرد: حق جامعه داشتن امنیت، سلامت، بهداشت و نیازهای اساسی است که آب و برق از نیازهای اولیه مردم بوده و مایه خرسندی است که توفیق تامین آب شرب جامعه را برعهده داریم.

قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان اینکه آب شهرها از منابع سطحی تامین می‌شود تاکید کرد: منابع زیرزمینی نیز باید حفظ شود و به‌ لحاظ پدافند غیرعامل، منابع غیرضروری باید پلمپ شود تا در صورت لزوم از این آب گران‌ قیمت و پُرکیفیت که به زحمت به‌ دست می‌آید، بهره‌ برداری کرد.

محمودی با تاکید بر اینکه دیدگاه مردم به آب باید تغییر کند تصریح کرد: با اطلاع‌ رسانی مناسب به مردم و آگاهی از مشقت و سختی تامین و استحصال آب، باید این نعمت الهی ارج گذاشته شده و با پایداری در نگهداری، بهره‌برداری آن رعایت شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |