پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 133486 12:05 1399/11/28
پلاتین 2.3 درصد در بازار جهانی رشد کرد

پلاتین 2.3 درصد در بازار جهانی رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پلاتین 2.3 درصد در بازار جهانی رشد کرد

پلاتین 2.3 درصد در بازار جهانی رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، اونس پلاتین با ۲.۳ درصد افزایش، به ۱۳۳۳ دلار رسید در حالی که پیشتر تا مرز ۱۳۳۶ دلار و ۵۰ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از سپتامبر سال ۲۰۱۴ به شمار می رود.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازارهای جهانی شرکت اکسی کورپ، تشویق به توسعه انرژی سبز و دلار ضعیفتر همگی از عوامل تقویت کننده قیمت پلاتین هستند.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا قصد دارد پس از تصویب شدن بسته کمک مالی کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری، سرمایه گذاری بالایی در زیرساخت انجام دهد. به گفته تحلیلگران، اختلالات عرضه در آفریقای جنوبی، بهبود فروش خودرو و مقررات آلایندگی سخت گیرانه هم از قیمتهای پلاتین که در صنعت خودروسازی استفاده می شود، پشتیبانی کرده اند.

سونی کوماری، استراتژیست کالای گروه بانکی ANZ پیش بینی کرد اگر عادی شدن روند عرضه پلاتین طولانیتر شود، قیمت اونس این فلز بزودی تا مرز ۱۴۰۰ دلار صعود خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس پالادیم با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۴۰۱ دلار و ۷۰ سنت رسید. هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۸۲۳ دلار و ۷۶ سنت بود. در بازار معاملات آتی آمریکا؛ هر اونس طلا تغییری نداشت و در ۱۸۲۳ دلار و ۲۰ سنت ایستاد.

هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۸۴ سنت رسید. رشد بازده اوراق خزانه آمریکا به بالاترین حد از مارس سال گذشته باعث محدود شدن رشد قیمت طلا شده است. بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران منتظر انتشار جزییات نشست سیاست پولی ژانویه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |