جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 182830 11:36 1401/03/25
پرورش ۱۰ هزار تن ماهی در قفس در طرح پیشران

پرورش ۱۰ هزار تن ماهی در قفس در طرح پیشران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پرورش ۱۰ هزار تن ماهی در قفس در طرح پیشران

پرورش ۱۰ هزار تن ماهی در قفس در طرح پیشران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، رییس قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت در بخش کشاورزی در حاشیه نشست استانی دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارتخانه با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: طرح‌های پیشران زنجیره‌ای از فناوری را در کنار خود دارند.

حاج محمد افزود: اگر بخواهیم در حوزه دانش بنیان ورود پیدا کنیم باید زنجیره‌ای از فعالیت‌ها را در کنار هم داشته باشیم تا ریسک کار پایین و ارزش افزوده افزایش یابد و جذابیت ورود برای سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

وی حل یک کلان مساله، قرار دادن زنجیره‌ای از فعالیت‌ها در کنار هم و ایجاد تحول در راستای امنیت غذایی و خودکفایی را از ویژگی‌های طرح‌های پیشران عنوان کرد.

حاج محمد اظهار داشت: طرح‌های پیشران از جمله در زمینه پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو، گلخانه‌های هوشمند، خوراک و نهاده‌های دامی با نگاه فناورانه، هوشمندسازی کشاورزی، اصلاح اقلیم و ایجاد سرزمین سبز و احیای مراتع پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در گام نخست طرح های پیشران باید در قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت وزارت جهاد کشاورزی تصویب شود که در هفته‌های آینده این کار انجام خواهد شد.

رییس قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت در بخش کشاورزی در مورد اعتبارات این طرح‌ها نیز گفت: برای تامین بخشی از اعتبارات طرح‌های پیشران از ظرفیت تبصره (۱۸) بند الف در سال جاری استفاده خواهیم کرد و اکنون در حال پیگیری هستیم.

وی اضافه کرد: صندوق نوآوری هم برای طرح‌های پیشران اعتبارات قابل توجهی را پیش‌بینی کرده است و ما با طرح پرورش ماهی در قفس با این صندوق شروع به کار کرده‌ایم.

حاج محمد اذعان داشت: در فاز نخست در قالب طرح پیشران تولید ۱۰ هزار تن ماهی به روش پرورش در قفس برآورد کرده‌ایم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |