جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 121579 11:57 1399/09/05
پروانه کار اتباع خارجی تا پایان بهمن تمدید شد

پروانه کار اتباع خارجی تا پایان بهمن تمدید شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پروانه کار اتباع خارجی تا پایان بهمن تمدید شد

پروانه کار اتباع خارجی تا پایان بهمن تمدید شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، برخی از کارفرمایان برای فعالیت های خود از کارگران غیرمجاز و فاقد پروانه استفاده می کنند که برای سال 99 در صورتی که کارگری فاقد پروانه کار باشد حدود 306هزار تومان جریمه می شود. سال گذشته جریمه به کارگیری اتباع غیرمجاز خارجی بابت هر روز اشتغال حدود 252 هزارتومان بودکه این رقم در سال 99به 306هزار تومان افزایش یافت.

طبق اظهارات مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کارافزایش مبلغ جریمه بر اساس مصوبه شورای عالی کار در خصوص حداقل دستمزد سال 99 تعیین شده است. برابر ماده 120قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند.

ماده 121قانون کار نیز وزارت کار را مکلف کرده با رعایت شرایطی نسبت به صدور روادید با حق کار مشخص موافقت و پروانه کار صادر کند؛ از جمله اینکه تبعه بیگانه دارای اطلاعات و تخصص کافی برای اشتغال به کار مورد نظر باشد و از تخصص او برای آموزش و جایگزینی افراد ایرانی استفاده شود. در شرایط فعلی که شیوع کرونا در کشور زیاد شده است, معمولاً‌ نهادها و اداره ها برای اجرای پروتکل های بهداشتی و قطع زنجیره کرونا می بایست رعایت هایی داشته باشند.

در همین راستا محسن ابراهیمی، مدیرکل اشتغال اتباع خارجی، هدف از این طرح را رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و قطع زنجیره کرونا دانست.

محسن ابراهیمی افزود: با توجه به دستور معاون اقتصادی رییس جمهور، مبنی بر تمدید خودکار اعتبار همه مجوزهای صادره از سوی دولت، پروانه کار اتباع خارجی نیز که اعتبار آن از تاریخ 99/9/1 منقضی می شود بدون نیاز به مراجعه، تا پایان بهمن امسال تمدید خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |