پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 7962 15:17 1393/09/22
پرستاران هم می‌توانند رئیس بیمارستان باشند

پرستاران هم می‌توانند رئیس بیمارستان باشند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پرستاران هم می‌توانند رئیس بیمارستان باشند

پرستاران هم می‌توانند رئیس بیمارستان باشند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس سابق بیمارستان بقیهالله گفت: لازم است به نقش پرستاران در تصمیم‌گیری و حتی در مقام ریاست بیمارستان توجه ویژه شود

محمد صادق مهدوی در گفت‌وگو با ایلنا درباره بیمارستان‌های هیات امنایی گفت: قرار نیست که با هیات امنایی شدن بیمارستان‌ها آنها از حالت دولتی خارج شوند، هیات امنایی شدن به این خاطر انجام می شود که مشکلات بیمارستان کم شود.

به گفته وی هیات امنایی شدن بیمارستان‌ها در حقیقت به نفع بیماران و به منظور افزایش کیفیت و کاهش مشکلات بیمارستان‌ها است.

بیمارستان‌های دولتی و غیرهیات امنایی برای کوچکترین تغییرات دستگاه در بیمارستان مانند اضافه کردن بخش، دستگاه، ایجاد تخصص خاص و هر چیز دیگر باید وارد سیکل تصمیم‌گیری در دانشگاه‌ها و کمیته‌های مربوطه شود تا بودجه آن تصویب شود.به همین دلیل اگر رئیس بیمارستان تصمیمی اتخاذ کند، یک یا دو سال برای اجرایی شدن آن تصمیم به زمان نیاز دارد. که با هیات امنایی شدن بیمارستا‌ها این مشکلات برطرف می‌شود.

مهدوی درباره اینکه چه میزان اختیارات به هیات امنای بیمارستان داده می‌شود، گفت: اگر اشتباه نکنم اولین بیمارستانی که هیات امنایی شد، بیمارستان هاشمی‌نژاد بود. این بیمارستان از زمانی که هیات امنایی شد، سیستم درمان و خدماتش به طور کلی تغییر کرد و از یک بیمارستان ورشکسته که به شرکت‌های دارویی و پزشکان خود بدهکاری داشت به بیمارستانی بدل شد که رضایت ذی‌نفعانش را بدست آورد.

رئیس سابق بیمارستان بقیهالله با اشاره به اینکه افرادی باید در هیات امنا حضور داشته باشند که بتوانند منابع مالی بیمارستان را تامین کنند، گفت: حضور شهرداران یا نمایندگان مجلس می‌توانند در این مهم مورد توجه قرار بگیرد، البته حضور این افراد باید با توجه به نظر رئیس دانشگاه علوم پزشکی مربوطه باشد.

وی افزود: اعضای هیات امنا هم باید صاحب تصمیم باشند و هم باید بتوانند مشکلات بیمارستان را مرتفع کنند.

مهدوی تصریح کرد: خیلی از بیمارستان‌ها برای پرداخت پول آب و برق خود با مشکلاتی مواجه هستند، زمین یا ملک بیمارستان‌ها نیز همیشه با مشکلاتی همراه بوده است. اگر شهردار منطقه عضو هیات امنا باشد، به راحتی می‌تواند این مشکلات را رفع کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |