جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 3521 12:04 1393/04/28
پرداخت وام ازدواج به مزدوجین سال گذشته

پرداخت وام ازدواج به مزدوجین سال گذشته

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پرداخت وام ازدواج به مزدوجین سال گذشته

پرداخت وام ازدواج به مزدوجین سال گذشته

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که افرادی در سال گذشته ازدواج کرده اند اما به دلیل مشکلات بانکی موفق به دریافت وام ازدواج نشده اند، گفت: به هیچ وجه حق آنها تضییع نخواهد شد

 ولی الله سیف درباره اجرای فوری سود 22 درصدی برای سپرده گذاری های یکساله و بالابودن نرخ سود تسهیلات هم پاسخ داد که بانک مرکزی به دنبال تعادل در نرخ سود بانکی است.
وی با بیان این که در نظام بانکی ذی نفعانی هستند که سپرده گذاری کرده و باید عدالت درباره آن ها اجرا شود، اظهار داشت: وقتی تورم از بالای 35 درصد به زیر 25 درصد برسد، انتظار سپرده گذار این است که قدرت خریدش حفظ شود و از این به نظر می رسد نرخ سود اعلامی یک نرخ تعادلی است.
وی اضافه کرد: نرخ سود بانکی برای عقود مبادله ای 22 درصد است و برای عقود مشارکتی امکان مشخص کردن سقف حداکثری وجود ندارد، بنابراین و بر اساس قانون شورای پول و اعتبار توانست فقط حداقل سود این عقود که 21 درصد است را مشخص کند.
کاهش 2.4درصدی قیمت دلار در بازار
 رییس کل بانک مرکزی با اشاره به تعادل و ثبات در بازار ارز، گفت: در ماه منتهی به خرداد 93 در مقایسه با سال گذشته حدود 2.4 درصد قیمت ارز و 76 درصد هم دامنه نوسانات کاهش یافته است.
ولی الله سیف با اعلام این خبر افزود: مسلما بازار ارز متناسب به سطح فعالیت های واقعی اقتصادی تغییر خواهد کرد اما به هیچ وجه شوک به این بازار وارد نخواهد شد.
وی همچنین به فعالیت موسسات غیر مجاز مالی اشاره کرد و اظهارداشت: همه اعضای شورای پول و اعتبار بر این نظر اتفاق نظر دارند که نباید برای فعالیت های غیر مجازی فرصت ایجاد شود و مکلف هستیم در امانت داری از سپرده های مردم دقت کنیم.
 رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: خطرات سرمایه گذاری در این موسسات را که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت نمی کنند باید برای مردم تشریح کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |