پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 170713 12:59 1400/11/06
پتروپالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای در لاوان ساخته می شود

پتروپالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای در لاوان ساخته می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پتروپالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای در لاوان ساخته می شود

پتروپالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای در لاوان ساخته می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، محمد علی اخباری با اشاره به راه‌اندازی واحد ایزومریزاسیون و استفاده از کاتالیست ایرانی در این واحد گفت: با پشتوانه کار پژوهشی صورت گرفته تولید بنزین پالایشگاه به روزانه یک میلیون لیتر افزایش پیدا خواهد کرد.

تولید حداکثری پالایشگاه‌ها به موازات افزایش مصرف

اخباری افزود: باتوجه به اینکه درحال حاضر باتوجه به رفع محدودیت های مربوط به کرونا، کشور در شیب تند مصرف بنزین قرار گرفته است، فعالیت بی‌وقفه مجموعه پالایشگاه‌های کشور به صورت تمام وقت و فشار حداکثری ادامه دارد تا بنزین مورد نیاز تامین شده و در ادامه کشور از این حیث دچار مشکل و چالش نشود.

برنامه ریزی برای اجرای دو طرح به ارزش ۷۰ میلیون دلار

وی با اشاره به اهداف تعریف شده طرح‌های جدید این پالایشگاه برای افزایش سودآوری و نقدینگی شرکت درپی اجرای آن تصریح کرد: درحال حاضر در پالایشگاه نفت لاوان اجرای این طرح‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

اخباری در ادامه افزود: از جمله این طرح‌ها، طرح حلال‌سازی به ارزش ۲۰ میلیون دلار است که در هیات مدیره مصوب و کارهای مربوط به اجرای این قرارداد شروع شده است.
وی اذعان کرد: پروژه دیگر به واحد تقطیر در خلاء جدید پالایشگاه مربوط می‌شود که تولید لوبکات، وکیوم باتوم و سایر فرآورده‌های مربوط به نفت کوره دراین واحد انجام خواهد شد. این طرح که ارزش آن به ۵۰ میلیون دلار می‌رسد درحال برگزاری مناقصه است و مدیران اجرایی آن انتخاب شده اند.

مدیرعامل پالایشگاه لاوان با اشاره به چگونگی تامین هزینه این طرح‌ها،‌ گفت: منابع تامین مالی این طرح‌ها نیز آماده شده، نظر هیات مدیره شرکت و سهامدار عمده اخذ شده است و با اعلام موافقت آن‌ها هم اکنون درحال اجرایی شدن می‌باشد، با این اوصاف انتظار می‌رود طی ۳ ماه آینده اقدام اجرایی شروع شود.

احداث یک پتروپالایشگاه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای

اخباری ادامه داد: در ادامه برنامه ریزی جهت اجرای طرح‌های مذکور، طرح بزرگ دیگری در راستای توسعه طرح‌های پتروپالایشی در صنعت نفت برنامه ریزی و توسط پالایشگاه لاوان به ثبت رسیده؛ طرح پتروپالایشی با ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه‌ که مقرر شده است در جوار پالایشگاه لاوان احداث شود.

وی تاکید کرد: کارهای مربوط به این طرح و اخذ مجوزهای لازم برای اجرا انجام شده است، در حال رایزنی با منطقه ویژه اقتصادی لاوان به منظور کسب موافقت تخصیص زمین هستیم.

اخذ موافقت اولیه  از شرکت ملی پالایش و پخش

 طبق اعلام شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، اخباری توضیح داد: به این منظور مجوز معاون وزیر نفت اخذ شده است که پیرو آن کارشناسان ما و منطقه ویژه اقتصادی لاوان مشغول بررسی جانمایی اجرای طرح هستند که اگر مشکلی باشد برطرف شود و زمین در اختیار پالایشگاه قرار بگیرد.

وی درباره مختصات مهم طرح احداث پتروپالاشگاه ۱۵۰ هزار بشکه‌ای بیان کرد: دراین خصوص با شرکت ملی پالایش و پخش نیز رایزنی صورت گرفته و موافقت اولیه حاصل شده است تا در این طرح همکاری لازم با پالایشگاه لاوان انجام شود.

تشکیل یک کارگروه برای به سرانجام رساندن طرح پتروپالایشی

به گفته اخباری سهامداران عمده ما برای سرمایه‌گذاری در طرح پتروپالایشی جدید استقبال کرده‌اند، با بخش خصوصی نیز مذاکراتی انجام شده است، درخصوص تسریع و تسهیل اجرای این طرح یک کارگروهی ایجاد شده تا با پیگیری مستمر طرح به سرانجام برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این پالایشگاه در تربیت نیروی متخصص در صنعت پالایش و اعزام آن‌ها به سایر پالایشگاه‌ها پیشرو بوده است. مدیرانی در این محیط به رشد و بالندگی رسیده‌اند که هم اکنون در عرصه نفت و پالایش مشغول به فعالیت هستند؛

به گزارش ایسنا،  پالایشگاه نفت لاوان با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه در روز درحال فعالیت است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |