جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 12071 06:21 1394/02/06
پای سازمان مدیریت به یارانه های تولید باز شد

پای سازمان مدیریت به یارانه های تولید باز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پای سازمان مدیریت به یارانه های تولید باز شد

پای سازمان مدیریت به یارانه های تولید باز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

برای پیشگیری از تکرار چالش های گذشته

گروه تولید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیشنهاد اختصاص دوهزارمیلیارد تومان از منابع هدفمندی یارانه‌ها به بخش صنعت در سال جاری خبر داد و گفت: یک کارگروه ویژه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن این موضوع تشکیل شده است.

محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک نشست خبری در رابطه با اختصاص یارانه به بخش تولید که در سال گذشته اجرایی نشده بود نیز اظهار داشت: متأسفانه در سال گذشته سهم تولید از منابع قانون هدفمندی پرداخت نشد اما امسال در صددیم با تدابیر مناسب سهم تولید را از منابع هدفمندی پرداخت کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت تصریح کرد: یک کارگروه ویژه از دو هفته گذشته در سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اجرایی شدن این موضوع تشکیل شده است. وزارت صنعت نیز در این میان پیشنهادات مختلفی اعلام کرده که در صددیم این پیشنهاد را به مرحله اجرا برسانیم.

وی اضافه کرد: قرار است یارانه در قالب سود تسهیلات برای واحدهای تولیدی که در اولویت هستند پرداخت شود، فعلاً پیشنهاد وزارت صنعت اختصاص رقم دوهزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن است که امیدواریم این موضوع مورد تصویب قرار گیرد.

ضمن اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای اقتصاد خودروهای سواری کالاهای انحصاری شناخته شده و باید دستورالعمل قیمت گذاری آنها توسط شورای رقابت تعیین شود، اظهار داشت: برهمین اساس شورای رقابت در سال گذشته براساس نرخ تورم و سطح کیفی محصولات اقدام به تعیین فرمولی نموده است که برهمین اساس با قرار دادن متغیرها قیمت خودرو در هر سال تعیین می‌شود.

وی با تأکید براینکه فعلاً هیچ افزایش قیمتی در دستور کار شورای رقابت قرار ندارد، افزود: هم اکنون به‌جز عوارض گمرکی و نرخ مالیات بر ارزش افزوده خودروسازان افزایش قیمتی در محصولات خود اعمال نکرده‌اند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت تصریح کرد: اگر خودروسازان درخواست افزایش قیمتی در محصولات خود دارند باید استدلال‌های خود را به شورای رقابت ارسال کنند و این بخش آنها را مورد بررسی قرار دهد.

وی در رابطه با وضعیت درخواست وزارت صنعت مبنی بر خروج خودروهای سواری از لیست کالاهای انحصاری که در سال گذشته به شورای اقتصاد ارسال شده بود، نیز افزود: هنوز این موضوع در دستور کار شورای اقتصاد قرار نگرفته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |