جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 195856 09:46 1401/06/28
پاکستان به دنبال جذب سرمایه گذار از کشورهای عربی

پاکستان به دنبال جذب سرمایه گذار از کشورهای عربی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پاکستان به دنبال جذب سرمایه گذار از کشورهای عربی

پاکستان به دنبال جذب سرمایه گذار از کشورهای عربی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، مفتاح اسماعیل، وزیر دارایی پاکستان انتظار داشت که کشورش سرمایه گذاری‌هایی به ارزش 5 میلیارد دلار از قطر، امارات و عربستان سعودی دریافت کند.

اسماعیل گفت: «قطر به دنبال یک طرح ۳ میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام و نیروگاه‌های انرژی خورشیدی و گاز طبیعی مایع است.

وی افزود: بانک توسعه آسیایی برای شروع پروژه‌ها در پاکستان یک و نیم میلیارد دلار بودجه اختصاص خواهد داد.

وی با ابراز خوش بینی نسبت به حمایت کشورهای جهان از کشورش، گفت: با کمک کشورهای دوست و سازمان‌های بین المللی از تمام مشکلاتی که با آن روبرو هستیم عبور خواهیم کرد.

در 19 آگوست، بلومبرگ به نقل از وزیر دارایی پاکستان اعلام کرد که عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر 4 میلیارد دلار برای کمک به پاکستان برای پر کردن شکاف مالی و افزایش ذخایر خارجی در اختیار پاکستان قرار خواهند داد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر روز 7 آگوست با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در مورد روابط دوجانبه و اقتصادی دو کشور و تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه مشترک گفتگو کرد.

 رسانه‌های پاکستانی در ژوئیه گذشته اعلام کردند که که اسلام آباد با گرفتن وام چند میلیارد دلاری از ابوظبی به دنبال وام‌های خارجی برای نجات اقتصاد رو به زوال خود است.

 اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی در پاکستان هفته گذشته اعلام کرد که تعداد قربانیان سیل ویرانگر که از اواسط ژوئن در این کشور رخ داده به 1481 افزایش یافته که بحران اقتصادی در این کشور را تشدید کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |