جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 194551 11:02 1401/06/16
پاداش ۸۵۰ میلیاردی صنعت برق به چه کسانی داده شد؟

پاداش ۸۵۰ میلیاردی صنعت برق به چه کسانی داده شد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
پاداش ۸۵۰ میلیاردی صنعت برق به چه کسانی داده شد؟

پاداش ۸۵۰ میلیاردی صنعت برق به چه کسانی داده شد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "آرش کردی" مدیرعامل توانیر در همین رابطه اظهار کرد: وزارت نیرو در سال جاری و برخلاف سال‌های گذشته مصمم شد تا برای جذب مشارکت مشترکان بخش خانگی با صنعت برق به جای تنظیم و اعلام جدول‌های خاموشی از شیوه‌های جدیدی مثل پرداخت پاداش کم‌مصرفی و اطلاع‌رسانی در مورد ضرورت‌های کاهش مصرف برق توسط شهروندان استفاده کند.
وی اضافه کرد: در تیرماه سال جاری و در حالی که در بخش‌های صنعت، عمومی و تجاری شاهد افزایش مصرف برق نسبت به سال گذشته بودیم، در بخش خانگی میزان مصرف برق نسبت به سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش یافته است که با احتساب رشد متوسط ۵ درصدی مشترکان خانگی در هر سال، در مجموع در این بخش شاهد صرفه‌جویی ۹.۳ درصدی در مصرف برق نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.
مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: وزارت نیرو برای عموم مشترکان در مناطق مختلف با اجرای پویش ۵ = ۱ پاداش 5 برابری به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف نسبت به دوره مشابه سال قبل و نیز مصرف برق در چارچوب الگوی مصرف را در نظر گرفته که آمارهای رسمی نشان می‌دهد در تیرماه امسال چیزی حدود ۴۳ درصد مشترکان خانگی مشمول این پاداش شده‌اند و در واقع از این طرح استقبال کرده‌اند.
کردی ادامه داد: مجموعه تحولاتی که معنای دیگر آن همراهی مشترکان بخش خانگی با صنعت برق برای مدیریت هر چه بهتر شبکه در فصل گرم سال است، به خوبی نشان داد در صورت اعمال سیاست‌های تشویقی و نیز فرهنگ‌سازی می‌توان روی مشارکت عموم مردم برای مصرف بهینه برق و حفظ پایداری شبکه حساب باز کرد.
مدیرعامل شرکت توانیر با بيان اين كه مشتركاني كه قبوض بسيار بالا پرداخت مي‌كنند، كمتر از دو درصد هستند، گفت: عمده مشتركان صنعت برق الگو را رعايت مي‌كنند و براي آنها مشوق‌هايي نيز در نظر گرفته شده است.
به گفته وي از ۳۹ ميليون و ۵۰۰ هزار قبض صادر شده، ۱۶ ميليون و ۷۰۰ هزار قبض مشترکان برق مشمول این پاداش شدند كه اين ميزان معادل ۴۲.۳ درصد تمامی قبوض مشتركان برق است. از اين طريق ۸۵۰ ميليارد تومان پاداش مديريت مصرف به مشتركان صنعت برق داده شده است.
این گزارش می‌افزاید، در پویش ۵ = ۱ به ازای کاهش هر کیلووات ساعت مصرف برق نسبت به دوره مشابه سال قبل در محدوده الگوی مصرف، ۵ برابر میانگین قیمت فروش انرژی [۱۰۰تومان] که معادل ۵۰۰ تومان است در قبوض برق مشترکان، پاداش مدیریت مصرف پرداخت می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |