پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 158158 16:30 1400/07/25
٩١٨٨ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان قزوین شناسایی و جمع آوری شد.

٩١٨٨ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان قزوین شناسایی و جمع آوری شد.

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
٩١٨٨ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان قزوین شناسایی و جمع آوری شد.

٩١٨٨ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان قزوین شناسایی و جمع آوری شد.

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیردفترحراست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: از اواخر سال 98 تا کنون و با شناسایی و جمع آوری 9188 دستگاه رمز ارز غیر مجاز، بیش از 17 میلیون کیلووات ساعت در مصرف انرژی برق در استان صرفه جویی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین؛ سید فخرالدین موسوی در این باره اظهارداشت: در شرایطی که تامین برق مورد نیاز بخش های خانگی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی در اولویت شرکت توانیر قرار دارد متاسفانه در یک سال اخیر شاهد افزایش فعالیت رمز ارزها ی غیر مجاز بودیم که موجب افزایش میزان مصرف و بروز مشکلاتی در فصل تابستان شد.
وی اضافه کرد: برای این که تامین انرژی پایدار مشترکین دچار وقفه نشود در خصوص فعالیت ماینرها نگرانی و حساسیت زیادی وجود داشت تا درایام اوج مصرف تابستانه با افزایش خاموشی مواجه نشویم.
موسوی بیان کرد: از مهمترین عوامل کمبود انرژی برق می توان به افزایش دما در تابستان، استفاده گسترده از سیستم های سرمایشی و کولرهای گازی و آبی و افزایش مصرف مشترکین اشاره کرد که در این میان افزایش عمق چاههای کشاورزی که تا 230 متر به بالارفتن مصرف برق منجر شد که باید آن را نیز تدبیرمی کردیم.
مدیر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهارداشت: در این میان هر یک درجه افزایش گرمای هوا در کشورموجب می شود 500 مگاوات برق بیشتر مصرف شود و اگر مدیریت مصرف صورت نمی گرفت با چالش های جدی در تامین برق مواجه می شدیم.
موسوی اضافه کرد: در کنار همه این عوامل فعالیت رمز ارزها، بیشترین عامل کمبود برق در تابستان سالجاری بود که تلاش کردیم با شناسایی و جمع آوری رمز ارزهای غیرمجاز از افزایش خاموشی ها پیشگیری شود.
وی گفت: بر اساس گزارش های دریافتی در مزارع ماینر کشور حداقل 2 هزار مگاوات و حداکثر 10 هزار مگاوات انرژی برق مصرف می شود که شامل رمزارزهای مجاز و غیرمجاز است.
موسوی تصریح کرد: پیک بار استان قزوین 820 مگاوات است و مصرف برق حداقلی ماینرها درکشور بیش از 2.5 برابر مجموع مصرف انرژی برق استان است.
مدیر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهارداشت: البته اصل استفاده قانونی از رمز ارزها هیچ اشکالی ندارد اما چون کمبود انرژی و فعالیت رمز ارزهای غیرمجاز بصورت همزمان اتفاق می افتد لذا با چالش های جدی روبرو می شویم .
وی افزود: در سالهای گذشته جوازهای تاسیس و بهره برداری ماینرها از سوی سازمان صمت صادر می شد و شرکت توزیع برق هیچ نقشی در این عرصه نداشت و تعرفه های برق نیز تغییرنمی کرد اما در حال حاضر جوازهای تاسیس توسط سازمان صمت در شهرک های صنعتی صادر می شود و به مشترکینی که حداقل انشعاب 100 کیلووات خریداری نموده اند واگذار می شود.
موسوی گفت: گاهی برخی افراد که مجوز گرفته اند از برق مجاز و برخی از برق غیرمجاز استفاده می کنند و در مکان هایی مانند دامداری ها و کارخانه های نیمه تعطیل یا تعطیل شده و خانه ها و واحدهای تجاری فعالیت غیر مجاز دارند که یک تهدید در تامین انرژی پایدار محسوب می شود.
• کشف 9188 دستگاه ماینر در مدت دو سال
وی اضافه کرد: از سه ماهه آخر سال 98 تاکنون بیش از 9 هزار و 188 دستگاه ماینر از 210 مزرعه جمع آوری شده است که در میان آنها هم دستگاه مجاز و هم غیرمجاز وجود دارد.
مدیر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: تعداد 3265 دستگاه ماینر را به صورت مستقیم توسط این دفتر شناسایی و کشف گردیده است و مابقی با همکاری و مشارکت مردم انجام شده است.
موسوی بیان کرد: از مجموع دستگاههای جمع آوری شده حدود 95 درصد در مکانهای کشاورزی، صنعتی و تجاری و 5 درصد در بخش خانگی بوده است.
وی گفت: برای مقابله جدی با پدیده رمزارزهای غیرمجاز به مشارکت مردم نیازمندیم و پاداش هایی هم برای کسانی که مکان ماینرهای غیرمجاز را اطلاع دهند پیش بینی کرده ایم که در این راستا سامانه پیامکی 3000290144 حراست برق استان آماده دریافت گزارش های مردمی به صورت پیامکی می باشد.
موسوی یادآورشد: همچنین شهروندان با مراجعه حضوری به ادارات توزیع برق شهرستانها و نیز تماس با شماره تلفن 121وهمچنین سامانه سمات شرکت توانیر می توانند مشاهدات و اطلاعات خود از فعالیت رمز ارزها را در اختیار ما قرار دهند تا بلافاصله برای جمع آوری اقدام شود.
این مسئول تصریح کرد: هویت اشخاص گزارش دهنده دارای سطح طبقه بندی محرمانه می باشد و به کسانی که اطلاعات درستی از فعالیت رمز ارزهای غیرمجاز ارائه دهند پادش های خوبی تعلق می گیرد.
وی اظهارداشت: میزان پاداشها معادل 1.5 درصد میزان مصرف غیرمجاز ماینرهای کشف شده است که از یک میلیون تا 20 میلیون تومان به افراد تعلق می گیرد.
موسوی اضافه کرد: نکته قابل تامل این است که اطلاع رسانی شهروندان در واقع کمک به حفظ منابع انرژی و پیشگیری از خاموشی وجلوگیری از وارد شدن ضرر و زیان به شهروندان است و یک کار اخلاقی و کمک به حفظ حقوق شهروندی محسوب می شود لذا امیدواریم مردم در این زمینه همکاری بیشتری با شرکت توزیع نیروی برق داشته باشند . تاکنون 38 نفر از شهروندان به دلیل همکاری در شناسایی رمز ارزها شایسته دریافت پاداش شناخته شدند و روند پرداخت ها ادامه دارد.
موسوی گفت: جمع آوری رمز ارزها با همکاری خوب پلیس امنیت اقتصادی، نهادهای امنیتی ، دادستانی ، حفاظت اطلاعات سپاه و شرکت توزیع نیروی برق انجام می شود .
مدیر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در ادامه اظهار داشت: با شناسایی و جمع آوری ماینرهای غیرمجاز بیش از 17 میلیون کیلو وات ساعت در مصرف انرژی برق دراستان ، صرفه جویی شد.
وی در ادامه گفت: از 14 مهرماه امسال دادستان کل کشور دستور ممنوعیت آزادسازی ماینرهای ضبط شده را صادر کرده است که این موضوع تا زمان تصویب نهایی آن در مجلس ادامه دارد.
• راهکارپیشنهادی مقابله با ماینر های غیر مجاز
موسوی گفت: پیشنهاد می کنیم اگر قرار است دستگاههای ماینر از خارج وارد شود حتما در سامانه بهین یاب ثبت شود و اگر این دستگاهها در داخل کشور تولید و مونتاژ می شوند باید واحدهای تولید کننده از سوی سازمان صمت موظف شوند همه اطلاعات فروش را دقیقا درسامانه مذکورثبت کنند وتحویل ماینر صرفا به اشخاصی که ازسازمان صمت دارای جوازتاسیس وپروانه بهره برداری هست انجام پذیرد .
وی اضافه کرد: با این عمل کارگاه هایی که دارای ماینرهستندقابل شناسایی می باشد و برفعالیت آنها نظارت می شود که با این کار می توان از فعالیت ماینرهای غیرمجاز جلوگیری و در زمان پیک بار هم کنترل بهتری بر فعالیت رمز ارزها داشت.
• شرکت توزیع برق قزوین در جمع آوری ماینرهای غیرمجاز صاحب رتبه برتر شد
موسوی اضافه کرد: خوشبختانه به دلیل تلاش شبانه روزی و تعهد همکاران گرامی دردفتر حراست و سایر بخش های شرکت در شناسایی و جمع آوری ماینرهای غیرمجاز در ردیف سه استان برتر کشور( تهران، مرکزی و قزوین) شناخته شدیم و از همکاران این شرکت تجلیل شد.
• توصیه به شهروندان
مدیر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین همچنین اظهارداشت: فعالیت رمز ارزهای غیر مجاز به اقتصاد کشور و حقوق شهروندی آسیب جدی می رساند لذا همکاری مردم در معرفی مراکز فعالیت ماینرهای غیر قانونی، کمک به اقتصاد کشور، جلوگیری از ضرر و زیان به بیت المال و شبکه برق ، پیشگیری از خاموشی و تامین برق پایدار است و در واقع نوعی وظیفه ملی و دینی محسوب می شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |